Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Çaycı Kabusu...

Cebimde param olmadığından ve yeni işyerim belli bir süreyi tamamlamadan yemek parası vermediğinden bende yemeğimi evden getirdim bugün, ekstradan masraf yaratmamak için. Hazırladım mis gibi ekmek arası kaşar peynirimi, koydum cebime, oh mis. Kendimi ilkokula giden veletler gibi hissettim resmen. Ama olsun. Bi de suluk falan ayarlarsam herşey tastamam olur.
Hatta termosla kahve falan getirsem mi diye düşünmekteyim. Şirkette sadece saat 09:00 ve 16:00 saatlerinde birer sefer olmak koşuluyla bi çay servisi yapılmakta ve bunun haricinde çay yada kahve içemiyorsun. Hani yasakmı değilmi emin değilim ama ondan ötesi, çaycı gavur gibi bi hatun. Korkuyorum birşey söylemeye yada sormaya. "Kodummu oturturum" cinsinden bakışları var ve o bakışlara birebir maruz kalmak hayatımda en son isteyeceğim şeylerden biri olur gerçekten.

Neticede çok acı ve su bardağında da olsa günde iki kere çay içebiliyoruz ancak kahve olayımız yok. Benim gibi sade nescafe hastası bir insan evladı olunca ve çalıştığın yerde stres eksik olmazsa, o bi bardak neskafenin yokluğunu inanılmaz derecede hissediyorsunuz valla. Akşam 4'te yaptığı çay servislerinde bana sadece bi bardak sıcak su getirmesini istedim çaycıdan. Önce aduket çeker gibi oldu ama çok sevimli bi ifadeyle, rica ederek, adeta götünü yalayarak bunu istediğim için birşey demedi. Ama yine yapacağını yapıyor ve bana çay kaşığı getirmiyor. 'Çay kaşığı çay karıştırmak içindir, kahve içeceksen yok sana çay kaşığı' gibi bir mantalitede olduğunu düşünüyorum. Hayır, kahvemi şekersiz içmek koymuyor ama -evet, şekerde bırakmıyor sonucunu çıkartabilirsiniz buradan gönül rahatlığıyla- o çay kaşığına gerçekten ihtiyacım var. Çayını karıştırma işini bitirmiş olan birinden alıyorum, öyle kullanıyorum. Bu beni üzüyor. Dışlanmış hissediyorum kendimi sokakta unutulmuş bi çöp bidonu gibi.

Sonra arkama yaslanıp misler gibi içiyorum şekersiz neskafemi. Günün en muazzam zamanı oluyor o dakikalar.

Sonra bir güreşçi yada ağır siklet boks şampiyonu edasıyla çaycı hatun geliyor ve boş bardakları topluyor. Eminimki inadına olmak suretiyle çay tepsisini hep bizim bilgisayarın olduğu masanın üzerine bırakıyor. Notlar falan yapışıyor tepsi altına tey tey.. Neyse.. O geldiği sırada tuvalete falan iniyorum muhatap olmamak için. Bir gün kazayla canım su içmek isterse falan diye çok korkuyorum. Neyseki fazla su içen bi adam değilim. Su istesem elinin tersiyle koyuverir valla ağzıma. 'LA YÖRÜ GAK GİT KENDİN AL LAYN!' :S Çok korkuyorum valla. Bunun teyzeliği varya acaip katliam olur, allahım sen dağlara daşlara... :s Şeytan kulağına kurşun bi de allah düşman başına vermesin.

Onunla aynı serviste olmakta korkunç olur. Gerçi bizim servis başlı başına bi korku kuşağı. Onun olmasını çok yadırgamam, diğerlerinin arasında kaynar gider o. Çenesinde hızarla (ağaç kesme motoru) yaşayan insanlar var bizim serviste. O kadar şiddetli çalışıyorlar ki, adeta beynimi deliyorlar. Bi kısmı da hiltiyle yaşıyor zaten. O sırada kulağımda olan gruba milyonlarca kez minnettar olarak iniyorum servisten. (Günün mönüsü: Misery Index - Discordia) Ve okuduğum kitaba dua ediyorum tekrar cebime koyarken.

Bide kitabı okurken çok ayrı hislere kapılıyorum. Onun elleri, gözleri değmiş, buralarda sırıtmış, ahanda burada kesin kopmuştur diyorum. Hüzünsel oluyor.

Sevgiler. Kahve ısmarlarmısınız bana? :/

POSTED BY (Süper)Cem
POSTED IN
DISCUSSION 7 Comments

7 Responses to : Çaycı Kabusu...

  1. Bizim şirkette de efsane gibi anlatıyorlar, 15 yıl kadar önce normal çalışanların günde 2 çay hakkı varmış ve kahveyi sadece müdürler içebilirmiş. Şu durumda işten ayrıl 15 yıl sonra geri dön ya da direk müdürü öldürüp yerine geç önerisinde bulunabilirim.

  2. Darkohl says:

    gerekli malzemeler;
    1 adet sasal su
    1 adet kasik
    1/2 ekmek arasi yanarli donerli bisigler
    6 adet kup seker(fazlasini suratsiz yobaza bildiriyoruz)
    -tercihen termos ici dolu ficicik-

    cantamiza yukleniyoruz bunlari haldir haldir kostturuyoruz yeni malzemeli hayata dogru.

  3. ana haber bülteni konusu gibi olmuş hea. "Çaycı Kabusu" şrakk (döne döne ekrana gelen gazete başlıkları) sahipsizim ne demek ya klş...iyi güldüm valla, eyvallah.

    anlamadım, neden günde sadece 2 kere çay servisi var, tüm iş yerlerinde böyle bir politika mı var yani:s acaba çok çay kahve içip boyuna işemeye giderler, işler aksamasın düşüncesiyle yapılmış birşey mi? ehehehe...

  4. Cem says:

    1- bizim şirkette müdür bolluğu var. hepsini öldürmeye kalksam adım seri katiller arasında anılır. 15 yıl sonra gelmek daha mantıklı auha

    2- çantam yok şu sıralar. onları ilerde çantam olduğu vakit yüklenirim. öğle arasında süpsüper kahvemi içiyorum ama çok mutlucana bişey bu.

    3- çaycı bugün bana "rica ederim" dedi. çok heyecanlı bi andı o an. benim teşekkür etmem doğamdan gelen bi davranış ama onun rica etmesi çok hayranlık uyandırıcı bir gelişmeydi. gün içinde bikaç kez milleti fırçaladığına şahit oldum ama ehua.

    4- valla aynen öyle bi durum bence. millet işi asmak için herşeyi yapar. türküz-doğüruyuz-çalışkanız hesabı. ama elinde bi fincan sıcacıcık kahve olmadanda çalışmanın ne anlamı var? neyse. köprüden kaçak geçiş yaparık ilerleyen zamanlarda. hele bi alışalım ortama ehua

    5- serviste kankalarım olacak az kaldı. bu servis olayı ayrı bi yazı konusu gerçi, sonra değinirim buna. hele az daha kanka yapayım bi :D

  5. şarkı için teşekkür etmeyi unutmuşum yaw, çok ayıp cıks cıks cıks... eyvallah hacı(gün boyu penguen okudum da ehehe) dinleyelim bakalım...

  6. Servis kankaları iyidir, hoştur da 2 dakka geç kalsan hemen çemkirmeye başlayacak kadar da götoştur sayın cem. amman tikkat

  7. Dreamtime says:

    Bizim işyerinde de tam tersi.İstediğin kadar geberene kadar çay,kahve içebilirsin.
    Ama ben çok kullanmıyorum bu ürünleri.O bakımdan sorunum yok benim.Ama kendi servisimi kendim yapıyorum.Burda o işleri gören bir kız var çok cins.Patronun kardeşi olması bir dert sanki kendi işi değilmiş gibi triplerde.O yüzden ben hiç muhattap olmuyorum.Canım istediğinde kendi çayımı kendim alıyorum.Boşları kendim götürüyorum.

    Cemciğim gel ısmarlim sana bir kahve.En sadesinden :)

Bu gadget'ta bir hata oluştu