Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Arka Plandakiler..

Sarasım geldi azizim.

Şu Milli Takım, Çek Cumhuriyetini yendi ya, gazeteler, televizyonlar bir coştular, tam coştular. Gazetelerin her sayfasında boy boy Arda Turan resimleri görüyoruz. "Çekleri Arda Yıktı", "Arda Dünyanın Dilinde", "Arda Amuda Kalkarak Bile Atardı O Golü", "Arda Aslında 70 Dakika Averaj Vermiş" ... bla bla şeklinde bir sürü haber var.

Ya şimdi o Çek Cumhuriyeti maçını ben mi yanlış izledim, yoksa bu Türk Medyası mı yanlış izledi? Arda'nın attığı gol haricinde takıma olan katkısı öyle bulutlarda falan değil, nedir bu abartma? Ne yapmış bu adam bu kadar? Garip bir havalandırma operasyonu sezinliyorum ve bu hiç hayıra alamet değil. Arda Turan gibi şımarmaya yatkın yetenekli bir oyuncuya yapılacak en büyük yanlışlardan biri onu bu kadar fazla abartmak bence.

Ha, ihtiyacınız var, illa birilerini yüceltmeniz gerekiyor, başlıklara taşımanız gereken bir isim arıyorsunuz? Eğer amacınız bu ise, alın size koskocaman Hamit Altıntop verelim!

Maçın 70 dakikası boyunca (Bazıları da hala imparator demeye devam ediyor ama.. hehe) Fatih Terim tarafından sağ beke mahkum edilmiş bu adam, yine Terim tarafından sahaya sürülen ve hiç bir şey yapamadığı görülünce geriye çekilen Sabri ile yer değiştirmese bu maç sabaha kadar oynansa dönmezdi, bir gol dahi atamazdık. Adam maçın 70. dakikasından itibaren hücum destekli oynamaya başladı ve attığımız 3 golün pasını da o verdi. Adam geçti, orta yaptı, pas aldı, top kaptı.

Bize fasondan yıldızlar çıkartacağınıza, şu adamın hakkını vermeliydiniz satılmış basın!

Milli Takım falan dedik, bugün okuduğum bir Can Dündar yazısıyla ilgili bir şeyler yazma ihtiyacı hissettim. Futbol o kadar güzel bir olay ki, dünyanın her yerine hakim olmuş geri kafa milliyetçiliğini yok ediyor yavaş yavaş. Bir çoğumuzun gördüğü ancak söylemediği, yazmadığı, yazmaya ya da söylemeye fırsatı olmadığı, ya da söylemek istemediği şeyi Can Dündar geçen gün yazmış köşesinde. (Yazının tamamı için tıklayınız)

İsviçre forması giymiş Türk asıllı futbolcu Eren Derdiyok, sağdan ceza sahasına girip, yine bir İsviçre forması giymiş Türk asıllı futbolcu Hakan Yakın'a pasını çıkartıyor ve İsviçre forması giymiş Türk asıllı futbolcuların ayağından İsviçre, Türkiye karşısında 1-0 öne geçiyor. Bu gole engel olmak isteyen, Türkiye forması giymiş Brezilya asıllı futbolcu Mehmet Aurelio...

Bu gerçekten güzel bir şey. Siz nasıl düşünebilirsiniz bilmiyorum. Bu benim hayalimde kurduğum bir şey. Irkının benim için önemi yok, benim için nüfus cüzdanını taşıdığın ülkenin önemi var. "Vatandaşı" olduğun ülkenin çıkarlarını savunmak var. Irkını düşünmeden yaşadığın ve senin hayatta kalmanı sağlayan ülkenin başarısı için düşünen bireyler benim için değerlidir. Belki Mehmet Aurelio para için yapmıştır, belki Hakan Yakın'da öyledir. Bunlar önemli değil. Önemli olan ırkçılık zincirinin kırılmasıdır. Şu açıdan düşünürsek; Yaşadığımız ülke o kadar çok ırkı, o kadar çok medeniyeti içinde barındırıyor ki, o kadar çok milletten insan var ki.. Birileri biz Türk'üz, birileri Kürt'üz, birileri Ermeni'yiz, birileri Laz'ız diyor. Kökenleriniz zerre umurumda değil. Her biriniz tüm içtenliğinizle "Biz Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşıyız" dediğiniz gün, işte o gün,...

Devamını getiremiyorum ehehe. Öyle bir günün olamayacağını biliyorum. Ben Türklüğümden vazgeçerim, dert değil benim ırkım. Ben Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım. Ancak bu ülkede yaşayıp, bu ülkenin kazandırdığı ekmekle doyan Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Gürcü, Abaza... vs.nin bu bilincin yarısını bile yakalaması bu ülkenin devrimi olacaktır.

Futbol bu bağlamda çok güzel bir iş gerçekleştirmektedir ama bunu gören var mı, görmek isteyen var mı, işte orası gerçekten çok meçhul...

POSTED BY (Süper)Cem
POSTED IN
DISCUSSION 4 Comments

4 Responses to : Arka Plandakiler..

  1. Darkohl says:

    farkettim yukarda sovmemek icin kendini zor tutumussun, istersen soverdin tabi.
    aslansin kaplansin..
    neyse.
    gormeni engelleyen medya olduktan sonra kim gorecekmis bu gorus mesafesiyle sasarim.
    Kimbilir, belki yarın, belki yarından da yakın
    ya oyle iste..

  2. Tamamen katılmaktayım bu fikirlerinize, fekat ben futbolu izleyelim derim, bu kadar takılmamak lazım, eğlenmek gerek lan futbol izlerken, kafama sokma böyle şeyleri!

    Höuuylaylaylaylaylaylaaaayyyyy!!! Ooooaoaoooaaaaooo Türkiyeeee!

  3. Dreamtime says:

    O değilde iyi hoş.Milli takım kazandı güzel etti sevindirdi de adam gibi sevinin mk.
    Ertesi gün yeni işimin ilk günü olucaktı uyuyamadım gürültüden mk.gece 3 e kadar bağrışlar,çığrışlar,kornalar,silahlar bi yandan.ÇIKIP BALKONA DELİ Mİ SİKTİİİİİİ SİZİ diye bağıracaktım !

  4. Canselmo says:

    Abi ben de aksine Arda'yı çok beğendim o maçta. Ha, Hamit Altıntop ve medya olayına katılıyorum o ayrı. Hele Hamit, oynadığı her maçta a.koydu ortalığın..
    Ama maalesef futbolun geri kafa milliyetçiliği yok ettiğine tanık olamıyorum ben. Bilen bilir, aşırı milliyetçilikle zerre alakam yoktur, uyuz olduğum başlıca şeylerdendir ama, şu turnuvada bize, başta hakemler tarafından yapılan muameleler aslında Avrupa'nın ırkçı yüzünü LAK diye ortaya sermiştir. Futbol, belki anlattığın şekilde kimi kafaları değiştiriyor olabilir ama bu süreç aşırı yavaş işliyor. Çünkü futbol dışında o kadar çok etken var ki o kör milliyetçiliği tetikleyen, futbol bunla tek başına mücadele edemez diye düşünüyorum.

Bu gadget'ta bir hata oluştu