Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

You Don't Mess with the Zohan


Normalde yan tarafa yazardım ama bunu gözden kaçırmamalısınız çünkü her film için kolay kolay böyle şeyler söyleyemem... Bu söyleyeceklerim En Son Ne İzledik köşesinde gözünüzden kaçabilir ve filme hazırlıksız yakalanabilirsiniz. O yüzden gözünüze gözünüze sokuyorum!...

Filmi bana tek kelime kullanarak yorumla derseniz, size kısaca : BERBAT diyebilirim. Büyük harfle dedim ama isterseniz küçük harfle de diyebilirim. Berbat. B'nin burada büyük olması gerekiyordu, kurallar hesabı, bilirsiniz işte. Son kez sadece kendimi tatmin açısından bir de italik olarak diyip, devam edeyim. Berbat.

Efendim Adam Sandler insanını severim. Hayır, çok sevmem ama oynadığı roller bana eğlenceli gelir. Hadi ama adama biraz şans verin, aslında hiç fena değil! Neyse. Film yine eğlenceli bir şekilde başlıyor. İsrail'li terörist avcısı yenilmez Zohan!.. İyi gidiyor, gülüyorsunuz falan bazı sahnelerde. Ama sağlam bir kahkahanın ardından "ne boktan bir film" diye bir cümle kurabiliyorsunuz.

Filmin genel teması komedi ama güldürmek için genelde Zohan'ın çükünü kullanmışlar. Her yerde Zohan ve çükü var. Yani bir çocuğun bile akıl edebileceği türden bir komedi olduğunu düşünmekteyim. Her Amerikan komedi filminde olduğu gibi İsrail ve Filistin insanları gerizekalı gibi gösterilmiş. Aslında genel olarak araplara yaparlar bu muameleyi ama hassas bir konu olduğundan ve arapların tepki vermesi muhtemel olduğundan eşitlik bozulmasın diye iki tarafa da aptal muamelesi yapılmış.

Kötü bir film olm. Mide bulantım geçsin diye başka bir film daha izlemeyi düşünüyorum. Gerçekten kötü. Şahsen zevk olayının tamamiyle göreceli bir bok olduğunu düşünüyorum ancak bu filmi kesinlikle kötü bulduğumu altını çizerek (mecazi anlamda) söylemeliyim. (isterseniz gerçekten çizebilirim, çok kolay :s)



Arada mesaj falan vermeye çalışmışlar ama sıçmışlar bence. Mesaj bile verememişsiniz. Arada güldüğümü saklamıyorum, evet, güzel ve komik sahneler var ama genel olarak çüklü sahneler komedi unsuru olarak kullanılmış.


Tavsiye etmiyorum. Farkındayım uzattım. Yan tarafa yazabilirdim aslında kısaca.. Neyse. İzlerseniz hak vereceksiniz ama bence. İzlememeniz için elimden geleni yaptım şu an belki, bilemiyorum ama nolur izleyin ve bana haklı olduğumu söyleyin lan :s İzleyen var mı? Of, sanırım canım sıkılmış.. Film yüzündendir bence. Büyük beklentiler, gülme isteği falan.. Elde ne var? Zohan ve çükü. Olmuyor böyle.

http://www.imdb.com/title/tt0960144/

POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 6 Comments

6 Responses to : You Don't Mess with the Zohan

  1. The Dude says:

    yalniz o berber hatun filistinliyse ben de papayim!

    p.s: amerikan recep ivedigi gibi bisi bu film

  2. bende izledim geçen ve sevdim açıkcası, hani çok çok komik bir film değil evet ama Mel Gibson'a Bush'a atılan laflar iyiydi. Dış dünyadan bi haber olan mercimek beyinli amerikalıların ne kadarı ne anladı bilmiyorum ama musevi adam sandler'ın "biz doğuluların sağlam bir paketi vardır(?)o bize yeter, ayrıca geçmişte yaşıyoruz ve neden savaştığımızı da bilmiyoruz" mesajı iyi olmuş bence. ayrıca amerikada israilli yahudileri sevmiyorlar çünkü filistinli sanıyorlar olayı da süperdi yani koptum ben orda, bir de John Turturro için izlenirdi yahu o film, ben izledim, ama bir kere daha açıp izleyeceğimi sanmıyorum. berbat da değildi bence, dalga geçime işini abartmışlar her zamanki gibi, o kadar yani...

  3. Canselmo says:

    Zohan ve çükü dediğinde inanmıştım ben, resmini koymana gerek yoktu. :(

  4. chuck says:

    hayatımda ilk defa bir film izlerken sızızladım koltuğa. daha önce göz kapaklarımda çengelli iğne olsa bile filme saygımdan uyumazdım diye düşünürdüm ama bu bayatlık ve adilikte bi film görmemiştim lan hiç. aslında şimdi düşününce bu bakımdan faydalı olduğunu gördüm. vay anasaını... leş film..

  5. babilonya says:

    selam merhaba her nese işte.aslında bu yazını çok daha önceleri okumuştum.ama yorum yapma kısmını filmi izledikten sonraya bırakayım dedim.filmi izledim ve bütün word yazı formlarıyla söylemek gerekirse "berbat".gerçekten berbat.çük boyutunu felanda geçtim,belki dedim şu anda ortadoğu üzerine master yaptığımdan ve israil filistin konusuna yoğunlaştığımdan duygusal baktım dedim ama hayır değildi.hiçbir kimseye hiçbir insan topluluğunu böle aşağılama ve küçük düşürme hakkını vermemeliydi hele bu filmle hiç.heleki bunca kanayan yaraya neden ola bir olay bir topluluğun çüküyle açıklanamayacak kadar basit değildi.neyse çok doldum aslında filme karşı ama berbat yani başka bir sözüm yok hakim bey :D

  6. Okuyucu dediğin senin gibi olmalı babilonya. Seni üniversitelerde tez olarak göstermeliyiz. Birinin çıkıp, "Takip ve geri dönüşüm" olayını, beni bu kadar derinden sarsarak gözüme sokabileceği aklıma gelmezdi. 1.5 yıl lan. 1.5 yıl sonra gelip buraya bülbül gibi şakıdın ya; şu an gerçekten duygusalım. Duygulandım ve sırf bunun için iki bira daha içebilirim! :)

National Geographic POD