Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

En Son Neler İzledik... v2

Selamlar Efendim. Yeni bir seri ile karşınızdayız. Yine birçok film izledim dayanamayıp ama hepsini yazmayacağım. Yazılması gerekenler var, izlerken mutlu olduklarım var, uyuz olduklarımda var. Fakin kıreyzi bir şekilde başlıyoruz efendim. Bol şans Cem. Tenkyuğ Cem.

Talk To Her ( Hable con ella ) (2002)



Geçen sefer bu İspanyolların ilginçliğine hafiften dokundurmuştum. Bu da bir İspanyol filmi ve yine ilginç ve gerçekten çok kalite olmuş. Konunun farklılığı ve oyunculuklar konusunda gerçekten etkilendim. Benigno Martín karakterinde oynayan hasta bakıcı abinin oyunculuğu gerçekten şükelaydı. Bence izlenmesi gereken bir drama filmi. Sonu düşündürüyor biraz. Tabular, hastalık, sapıklık ve mucize.. İyi sonuçlar doğuran kötülüklerin sonu ne olmalıdır?.. İzlememiş olanlar varsa kesinlikle kefilim, izleyin lan!

The Changeling (1980)

Benim en sevdiğim filmlerin arasına girdiğini söyleyebilirim. Eski korku filmlerinin hastasıyım, bulabildiğim her korku-gerilim türü filmi izlerim ama eski olursa tadından yenmez bir haz veriyor bana bu. Genelde eski tür korku filmlerini izlediğimizde bildiğimiz ve bizi güldürecek birşeyler vardır ve bunu ararız. Genelde korku filmi sevenler bunun için izlerler; muhteşem tezat için; gülmek için.. İnanması zor ama durum gerçekten bu.. Ben de bayılırım eski ve kötü oyunculuklarla donatılmış korku-gerilim filmlerini izlemeye ama bu onlardan değil, kesinlikle değil haha. Yani şöyle söylemeliyim; uzun zamandır bu tarz filmleri arayan, bulan, izleyen ve eğlenen biri olarak bu filmde gerildiğimi gerçekten hissettim. Bana bunu yaşattı! Üstelik klasikleşmiş bir konu olan, "ev ve ruh" dizaynına rağmen, alıştığımız efektler ve konsepte rağmen bu filmi izlerken ürktüm. Başarılı oyunculukların bunda etkisi çok büyüktü tabi. Ve az çok bilirsiniz, genelde bu tarz korku filmlerinde korkutucu öğenin bir amacı yoktur, korkutmak için korkutur, "böğüüü evimden defolun" style'dır. Ancak burada böyle bir durum yok, burada amacı olan ve ne istediğini bilen bir ruh söz konusu. Bu tarz filmleri seviyorsanız tavsiye ederim efendim. Ben bizzat deneyip, onaylıyorum.

Life As A House (2001)


Bu filmde drama olup, duygusala bağlatacak olan cinslerden. Hayatı boşvermiş bir mimarın 3-4 ay içinde öleceğini öğrenince hep hayalini kurduğu evi yapmasını ve gelişen olayları konu alıyor. Biraz eğlenceli, biraz hüzünlü ve orta standartlarda bir film. Hoşuma gittiği için bunu da ekleyesim geldi. Üzerine söylenebilecek fazla birşey yok çünkü. Giriş - gelişme ve sonuç gayet ortada..

One Missed Call (2008)


Evet, hastası olduğum filmlerden biri daha. Bu da bir korku filmi ya da en azından öyle yapılmaya çalışılmış. Muhteşem bir imdb puanı var (3,3) ama ben ve benim bilincimde olanlar bu filme hakettiği 10 puanı gözü kapalı vermeliyiz ahahah Bu filmde de bir kötü ruh ya da ona benzer bir "şey" var ama bu sefer yukarıda bahsettiğim gibi (bknz: yukarısı) insanları öldürmek için geçerli bir nedeni yok. Öldürmek için öldürüyor vatandaş. Yani tam olarak öldürüyor bile diyemiyoruz. Ama nedeni tamamiyle mantıksız temeller üzerine oturtulmuş. Hani hepimizin severek izlediği o muhteşem uzakdoğu korku filmlerini hatırlayalım, ne oluyordu orada? Haksızlığa uğramış bir çekik gözlü ve güzel kızımız oluyordu, bir şekilde ölüyor ve bir şekilde intikamını almak için düşmanlarını, ona bu kötülüğü yapanları öldürüyordu. Başkasına dokunmuyordu, hatta haksızlığı yapanlar öldükten sonra ruhu huzura erip, elini eteğini çekiyordu bu pis işlerden. Budaya ulaşıyordu falan. Neyse. Burada öyle bir durum yok. Kötü ruhumuzun ölmesiyle alakasız olan bir sürü insan sebepsizce öldürülüyor. Konu kötü, kurgu zayıf! Ancak yine de seviyoruz, belki de bu olumsuzluklar yüzünden seviyoruz. Kim bilir? Yalçın bilebilir, bu konuda bir açıklama bekliyorum kendisinden..

Malèna (2000)


Monica Bellucci diyorum. Başka birşey demiyorum hacı. Tamam tamam üzülmeyin, diyeceğim. Film, muhteşem güzellikle olan bir "KADIN"ın kasaba halkı ve ona platonik bir aşk besleyen çocuğun gözünden nasıl göründüğünü anlatıyor. Tüm kasabanın olayı olan bir kadın, ikinci dünya savaşı vs... Ancak şanslı p*çin rol icabı olsa bile Monica ile yüzlerce sevişme sahnesi var. Fakin kreyzi.

POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 8 Comments

8 Responses to : En Son Neler İzledik... v2

  1. Yalçın says:

    olm melenayı at bi dvdye hatta dvdyi sırf o filmle doldur aynı filmi 5-6 klasör yap öle yaz geldiğimde alıcam dslkfjsdşlkfjşsdf

  2. Yalçın says:

    Şimdi ilk yorumu monica gazıyla yazdım diğer film yorumlarını okumadan, okuduktan sonrada benden bi açıklama beklediğinizi anladım ve üzerime düşen görevi yerine getirmek için sıvadım kollarımı atıldım hiç düşünmeden vazifeye.

    Şimdi korku filmi dedimmi özelliklede eski korku filmleri 70ler 80ler çoğu filme imdb'de bakarız düşük puan almıştır o filme kötü denmiştir vede biz ne yaparız es geçmeyiz kesinlikle bazen 1.2 gibi puanlar çıkar hele ozaman hiç affetmeyiz keyifle izleriz. Peki madem bu film kötü niçin izliyoruz, kimse sevmiyor niçin biz seviyoruz.

    Kim bilir ben bilebilirim ozaman cevaplıyorum :P
    1-Öncelikle kamyoncu ruhu taşıyan amele bünyemizden dolayı olduğunu düşünüyorum.
    2-Mantık hataları bol olur bu filmlerde bunlar bize komik geliyor yada kötü ruhmudur kaka adammıdır ne sikimse avına yaklaşması yakalaması öldürmesi o klasik sahneler felan komik geliyor bize eğer size eğlenceli gelmiyorsa o sahneler zaten yapabilcek bişey yok gidin kendinizi köprüden atın ne biliyim kazığa oturun yazık size.
    3-Biz bu filmleri eleştirirken yada izlerken yapıldığı dönemi biliyoruz, türlerinin ilki olduğunu biliyoruz günümüz filmlerine (sadece korku ve gerilimi kastetmiyorum) yol gösterdiğini biliyoruz, gişe yapsın yapımcılara para kazandırsın diye değil sadece sinemaya bişeyler katması için yapıldığını yönetmenlerin oyuncuların sanatlarını icraa etmek için yaptıklarını biliyoruz kısacası sadece sanat için ortaya bişeyler koyulduğunun farkındayız. Günümüz filmleri matrix, 300 spartalı gibi filmlerde kullanılan teknolojinin bilgisayar efektleriyle şişirilmediğini herzaman göz önünde bulunduruyor kısıtlı imkanlarla çekildiğini biliyoruz. Eleştirilerimizide yaparken kendi beğenilerimizi değil de bu saydıklarımı ön plada tutuyoruz bazı insanlar gibi angutlama bu ne be ne anlıyosun bu filmlerden çok sıkıcı demiyoruz o insanlar önce bana sıkıcı olanı tanımlasın kime göre sıkıcı sana sıkıcı gelen şey herkese sıkıcı gelmek zorundamı, bütün insanlar senin gibi düşünmek senin gibi yaşamak zorundamı, sana güzel gelenin herkesemi güzel gelmesi gerekiyor, senin beğenilerin zevk meselesi değilde birer kuralmıdır senin görüşlerini, fikirlerini haklı çıkarabilirmisin bana sinema hakkında ne biliyorsunda geçmişsin karşıma sadace beğenilerini ön planda tutarak bana iyi film kötü film diyorsun american propagandası yapan, tarihi yanıltan, gerçekleri çarptıran, yalanları sana ballı kaymaklı ekmek gibi yediren filmler dışında ne izledin ha götüne koduğum cevap versene bana bak senin yüzünden kaçtane virgül atladım ağzımı bozdurdun yine bana...

    Öhm nese fazla uzatmış olabilirim ama sinirlendiriyolar canım insanı.
    One Missed Call'ı izlemedim haliyle bu film için yorum yapamıyorum kulaktan dolma bilgilerle veya sağdan soldan okuduğum 2 satır yazıyla yersiz ön yargılarda bulunup angut gibi dalmıyorum mevzuya (osmanlı cumhuriyetini izlemeyipte "abi o filmde atatürkü oldürmüşler kötü film hemde hiç komik değilmiş atatürke büyük saygısızlık yapmışlar" diye konuyu daha anlamadan yorum yapanlara kafam girsin ha ben izledimmi filmi hayır izlemedim bakın yorumda yapmıyorum iyi veya kötü demiyorum beynini siktiğimiz düşünmekten aciz faşist köpekleri).

    Lan konu bayaa dağaldı gaalbaa tamam bitiriyorum yeter bukadar :D sizlere faydalı olabilmişsem ne mutlu bana başka bi yorumda görüşene dek esen kalın kalmazsanızda çokta fifi umrumda olmazsınız.

  3. Rıfkı says:

    Büyüyünce Evil Dead olmak istiyorum.

  4. malena çok güzel film ya. cnbc-e nin vazgeçilmezlerindendir sıkılır sıkılır bu filmi verirler. life as a house, the changeling ve talk to her ü listeme aldım ocak ayı gelsin izlicem hepsini

  5. ozkan says:

    melenaya kalkan eller kırılsın

  6. Pelük says:

    topu topu 1 film izleyebilmiş olmanın burukluğu var içimde

  7. Yalçın: sadmfoısdfosdmfodsamfasd Yorumlarınız için çok teşekkür ederim efendim. İnsanları bilgilendirdiniz, o halde sizin 40 yıl köleniz olmalılar! Bence hakedilen bir durum bu..

    Alesse: Talk to Her'ü hepsinden önce tavsiye ederim. Tarzına daha uygun ;)

    Rıfkı: Gel baba biz seni küçükken de evil dead yapabiliriz, gizli güçlerimiz var bizim :D

    Pelukcuğum<3: Darısı p.tesi gecesine kuzu kuzu

    Özkan: Melena'ya elden ziyade çok ayıpçı şeyler kalktı film boyunca :D Yazık la kadına..

  8. The Dude says:

    talk to her'i bitirene kadar akla karayi sectim valla. abi bitmedi film, hirs yaptim sonuna dek yari baygin sekilde izledim, 1 paket sigara tukettim. fakin teribil!

Bu gadget'ta bir hata oluştu