Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Bir Aptalın Anıları...

Oyh. Selamlar efendim, nasılsınız? İyi gördüm sizleri. Bazılarınızı göremiyorum ama, arkalarda kalmışsınız, görünmüyor nefeslerinizin dumanı.

Hava gayet serin görünüyor kol gibi geçen faturanın ardından hala yakmaya devam ettiğimiz -aslında mecbur olduğumuz- doğalgazla sımsıcak olmuş evimin penceresinden beri. Biramı yudumluyorum sırf bu soğuk havaya inat. Dışarı çıksam eminim nefesimden buharlar çıkar ve ben bununla bile mutlu olabilirim. Seviyorum bu saçma sapan şeylerle mutlu olabilen halimi. Üstelik bir çok şey bu kadar boktanken bile yapabiliyorum bunu. Ne güzel bana.

Aslında herşey Flashbacks Of A Fool filmiyle başladı. Gayet ateşli başladı film. Gayet normal devam etti. Çok ünlü olmuş, eski bir aptalın bir telefon sonrasında okyanusun içinde anılarıyla birlikte eskiye (neydi o; eski zamanlardan bir hey corç, versene borç insanı mıydı? kehkeh) dönüşünü anlatıyor film. Yada ben böyle yorumluyorum. Kaçtığın geçmişinle yeni bir yüzleşme diyebiliriz. Filmin geçmişe dönüldüğü sahnelerinde bir müzik çalıyor, Roxy Music'ten If There Is Something...

I would do anything for you
I would climb mountains
I would swim all the oceans blue
I would walk a thousand miles
Reveal my secrets
More than enough for me to share
I would put roses round our door
Sit in the garden
Growing potatoes by the score

Shake your hair girl with your ponytail

Takes me right back (when you were young)
.
.
.Sözlerin tamamı için buyrun

Aslında parçayı ilk duyduğumda içimden "vaay ne güzel parçaymış lan" diye geçirdim. Söyleyenin kim olduğunu yakalamaya çalıştım, bulup indirecektim. O zamanların ve bu tarzların çok aşinası olmadığım için söylenmesine rağmen yakalayamadım ismi. Daha sonra netten araştırdımda buldum. Neyse, bunlar alakasız aslında.

İlk duyduğumda güzel parçaymış diye düşündüm ama aslında güzel parçalıktan ziyade, filmin tamamını oluşturduğunu filmin sonunda gördüm. Final sahnesiyle birlikte giren "Atkuyruğunu salla kız. Beni geçmişe götürüyor" gazı tüm kanalları açıyor insan bedenindeki.. Bilmiyorum, bu parça olmasa bu film olmazdı sanırım. Ya da bu film bu kadar güzel olmazdı. Ya da bu film olmasaydı, bu parça beni bu kadar etkilemezdi. Bilmiyorum. Ama gerçek şu ki; beni inanılmaz etkiledi bu film, bu parça sayesinde... Bu parça, bu film sayesinde...

Atkuyruğunu salla kız. Beni geçmişe götürüyor.


Bu dizeler benim için birşey ifade etmiyor gerçekten. Aklıma gelebilecek özel biri yok bu dizeleri okuduğum zaman, parçanın o duygusal havasını hissettiğim zaman bile. En özeli zaten hayatımda şu an. Belki uzun yıllar sonra ona söylerim bu parçayı, bu yaşlarımızda yaptığımız pislikleri, güzellikleri, çılgınlıkları anımsamamız için. O zaman gerçekten bir çok şey ifade edebilir ve insanı salya sümük bırakabilir ehehe. Ama şu an, filmle inanılmaz bir bütünlük oluşturduğu için beni çok etkiledi.

Sizi de etkilesin.

Yalnız filmi merak edip izlemek isteyenler, filmin bundan başka bir videosunu izlemesinler youtube'ta falan. Filmin son sahnesini gösteriyor bir çok video, filmi izlemenize gerek kalmaz, sırf onları izlesenizde ne olduğunu anlamazsınız. O açıdan bu yolladığımla yetinin, pişman olmayın.


POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 7 Comments

7 Responses to : Bir Aptalın Anıları...

  1. özkan says:

    geçmişimde bir yerlerde
    verdiğim bir karardın.
    uzun saçların ve sen
    o günlere dönebilsem.

    hayatım koskoca bir hata
    biliyorum umut yok yarına
    verdiğim son bir kararla
    seni yeniden görebilsem.

    "at kuyruğunu salla kız
    beni geçmişe götürüyor"
    bu oyunu kaybettim evet
    sözler içimde düğümleniyor.

    bir aptalın anılarının bir aptalda bıraktığı izler diyelim geçelim.

  2. begum says:

    garip bişey :/
    geçenlerde eski sevgilimin kişisel iletisiydi bu; ''at kuyruğunu salla kız beni geçmişe götürüyor''
    özlediği geçmişindeki ben miydim? yoksa benden öncesi miydi? diye...
    düşündüm biraz,üzüldüm biraz :(

  3. o halde ne yapıyoruz begüm? eski sevgilileri msn listemizde tutmuyor ve geçmişi düşünmek zorunda kalmıyoruz. :P

    bence yapılması gereken en süper hareket tarzı budur. hem kendine, hem gelecekteki sevgiline haksızlık etmemiş olursun kehkeh

  4. begum says:

    msn değilde facebook listesi bu :)
    ya iyi hoş söylüyosunda...ne o siliyo ne ben!
    nasıl olucak belli değil :/
    hatta o kadar belli değil ki bi şarkının sözlerinden anlam çıkarmaya çalışıyorum kendimden! :(

  5. ehahe kendimi gazetelerdeki güzin abla modeli hissettim :P

    facebookta kişisel ileti oluyormuymuş. hiçte bilmiyorum, ne cahilim.

  6. begum says:

    ok o zaman kısa kesiyim aydın havası olsun ;)

  7. Adsız says:

    Ama gerçek şu ki; beni inanılmaz etkiledi bu film, bu parça sayesinde... Bu parça, bu film sayesinde...

    aynen bu satirlari bende hissetmistim izledigimde. hala da dinlerim parcayi :) bu arada roxy music (bryan ferry) nin a song for europe sarkisida guzeldir

Bu gadget'ta bir hata oluştu