Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Efendim selamlar! Nasılsınız?

Beni soracak olursanız, pek yorgunum yine. Çalışmak ne zormuş azizim. Uzun yıllar geçmiş sanki üzerinden, öyle bir yorgunluk alıyor her akşam bedenimi. Yaşlanıyoruz sanırım. Yıllar bizi yıpratabilir miydi be üstad?

Aslında bugün eve gelirken pek değişik planlarım vardı yazmak için. Fantastik bir kurgu ile yardırmaca yapmayı düşünüyordum. Sürrealist bir mevzudan giriş yapacaktım. Sadece girişi vardı zaten aklımda. Gerisi nasıl olsa gelir diye düşünüyordum ama eve gelince kalmadı iştahım.

Sayın Dürümtaym'ın bloğunu okudum, vermiş veriştirmiş yine işveren insanlarına. Haksız sayılmaz tabi. Büyük çoğunlukta haklı. Ben çok kafa patlatıyorum böyle mevzulara. Neden biz isyan etmiyoruz ki? diye soruyorum kendime... İsyan etmemiz lazım artık, diye düşünüyorum. Tarihte hep böyle olmuş yahu! diyorum. Dünya halkları en sonunda patlamışlar artık bu düzene, diyorum. Emperyalizm, kapitalizm, satılan devlet daireleri, işsizlik, ekilemeyen topraklar, çıkarılamayan madenler, enflasyon, benzine gelen zam, baskı, çük kadar ve kimsenin siklemediği alanlara hapsedilmiş gösteriler, ses çıkaranın kafasını ezme mantalitesi... Hepsini yaşıyoruz biz. Ve ben, tarihe baktığım zaman ezilen halkların sosyalizme kaydığını görüyorum. Ve genel olarak politik araştırmacıların söylediğidir bu. Ezilen ve sömürülen halklar, sosyalizme kaymalıdır, başka bir kurtuluşları yoktur, derler ve haklılar.

Ama geliyorum, canım ülkeme dönüyorum. Devrimciler asılmış. Sosyalist partilere bakıyorum. CHP. Pihiğğ... En güçlü sol kanat partisine bak hele. DSP'ye bakıyorum. Milliyetçi sol -CHP- tarafından katledilmiş. TKP bildiri dağıtıyor. EMEP. Eski devrimciler dışında adını anan yok.

Ve geliyorum, canım ülkeme dönüyorum. Ezildikçe ses çıkartması gereken, sosyalizme kayması, isyan etmesi gereken halk, daha çok kayıyor sağ tarafa... akp rules!

Devletçiliği ne kadar çok seviyoruz. Bir türlü anlayamıyorum bunu. Devletim sen çok yaşa! Biz, yürüyen canlı metabolizmalar olarak, devletin varlığı ve birliği için çalışır, gerekirse canımızı veririz. Devlet, bizden vergi alır, kanımızı emer, canı ister yasa çıkartır, canı ister kaldırır ve biz, hiç bir şey olmamışçasına devam ederiz devletimiz için canımızı vermeye. Vermesek bile alır zaten.

Çok dolu kafam ve bir türlü toparlayamıyorum aslında gerçek cümlelerimi. Yettiremiyorum içimdekileri anlatmaya lastik gibi uzayan Türkçemi...

Elleri bağlanmış buldum ben yurdumu... Parsel parsel satılmış aynı zamanda. Tane tane özelleştirilmiş. İhalelerle peşkeş çekilmiş. vs.

Sıkıldım lan yemin ediyorum bunaldım.

POSTED BY (Süper)Cem
POSTED IN
DISCUSSION 3 Comments

3 Responses to :

  1. özkan says:

    "bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın"

    milletin ağızına almadığı halde bir hayat felsefesi gibi benimseyip uyguladığı bir kural.

    bakın uğur dündar haberlerde diyorki; bırakın beni artık eşimin namusuna dil uzatıyorlar. bunu yapan ülkenin savcıları "biz bu ülkenin hukukuna kanunlarına çok saygılıyız fakat bu ülkenin HUKUK çuları böyle yaparsa hakkımızı nerde arıyacağız" bir ülkenin haber müdürünün başına bunlar geliyorken ,sıradan bir vatandaşın elinde ne medya ne kulis gücü varken nasıl hakkını savunabilir bu ülkede.

    sen ülkende demokrasi olduğuna inanıyormusun ?

    bıraksınlar muhalefet diye uğur dündarı. muhalefette ülkesini sever. senin iktidar olarak vazifen ülkene hizmetse neden bu insanları karşına alırsın ?
    tabi ülkeye hizmeti vazife edinmiş olana sözümüz.

    aslında uğur dündarda suç !

    kardeşim senin kazandığın para sana değil torununa yeter. ne işin var bu ülkede demokrasiden haktan hukuktan bahsediyorsun.git maldivlere bir ada al hayatını yaşa
    sanamı kaldı muhalefet olmak
    bak ülkeye maldivlerden
    deki
    bir gün geleceğim
    ama
    tayiip bana saygı duysun sevsin
    severse ekime
    sevmezse zikime de neyse...

  2. haklısın, haklıyım, haklıyız da biz ne kadar sesimizi çıkartırsak çıkartalım (ki bik desen ağzına sürüyorlar acı biberi, laf da edilmiyor kolay kolay) bu ülkede yaşayan yaşlısı,işçisi,memuru,çiftçisi o 'su, bu 'su toptan bir girişimde bulunmadıkça olmuyor birşey. haklarını savunduğun insan "anarşik" diye seni dışlıyor, astırıyor, kestiriyor vs. uyumayı seviyor bu insanlar. yılan dokunmuyor sanıyorlar da olmuyor o işler öyle. uyutana mı dert yanarsın, uyuyana mı?

  3. Dreamtime says:

    ''esnafımız beceriksiz, o yüzden batıyorlar'' diye buyurmuş sayın götoş başbakan...
    sana burdan koca bir naaaaaah gelsin bıyıklarına osurduğumun tayibi.ben bu konuda çok doluyum gerçekten haykırmak istiyorum ama kime? neye? ya da nasıl? ağlamaklı oluyorum filan.gelecekten hakikatten birşey beklemiyorum ben.

Bu gadget'ta bir hata oluştu