Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Belgesel

Belgesel Adı: ZARİF EVREN

Orijinal Adı: The Elegant Universe
------------------------------------------------------

tayfun : olm bi belgesel var mutlaka izlemelisin!

önder : tamam izleyelim moruque?

tayfun : olm senle izlesek kesin birbirimize sarılır izleriz fsmöç

önder : dsfas

-------------------------------------------------------


'Kuantum Fiziği' ile Einstein'ın "genel görelilik kuramı" nın birleştirildiği bilimsel birtakım deneyler ve çalışmaların; tüm zamanların en ilginç evren tanımlamasının anlatıldığı müthiş gerçekliklerle karşı karşıya kalıyorsunuz. Gerçekten?


Kuantum fiziği atom altı parçacıkları, hareketlerini tanımlıyor,genel görelilik kuramı ise evrende ki büyük cisimleri,yıldızları,güneş sistemini,4.boyut uzay zaman ı tanımlıyor. (ya da ben öyle sanıyorum)


Bu iki güçlü bilimin birleştirilebilmesi için hayal gücümüzün ötesinde bazı şeylerin olması gerekiyor.


örn: genel görelilik ile kuantum fiziğinin birleştirilip yeni bir evren tanımlaması için sicim lerin varlık, hareket alanını sağlayan 11 boyutun varlığının ispatlanması gerekiyor. Gerçekten çok güçlü, yeni ve devrimci bir bilim. Belgeselde dinlediğimiz, izlediğimiz bilim adamları, ülkemizde sitelerine yasak konulan ateist, devrimci Richard Dawkins'in teorik destekler aldığı bilim adamlarının çalışmaları ve burası çok önemli..CERN'i bilenimiz vardır ülkemizde gazetelerden okuduğumuz ve saçma sapan aktarılan ve çarpıtılan bilimsel çalışmaların yapıldığı organizasyon. Bir çok yerde Avrupa'da dincilerin sokaklara dökülmesine neden oldu bu çalışma.. Kara delik açılacağı bile saçmalandı.CERN'de yapılan şey, bu belgeselin anlatmak istediği şeyler. Eğer gerçekten deney, bu yeni ve devrimci evren tanımlamasını bilimsel gerçekliğe kavuşturucak cevapları verirse, sanırım insan çok yakın bir zamanda evrenin bilinmeyen her şeyini açıklayabilecek. Çok ayrıntıya girmek istemiyorum.. İstesem de fazla giremem herhalde dsaf .Bir kaç kez izlemek lazım nitekim.


önder : ohaa..laaan? ( bilimin ana fikri "sicim teorisi"ni açıklarken, bir fizikçinin matematiksel formülünün sonucunda ortaya resim çıkmasının dumur anı.)

tayfun : cok merak ediyorum... o bilim adamlari ellerinde ispatlariyla birlikte paralel evrenlerle ciktigi zaman karsimiza, Kuran, İncil falan ne b*k yiycek?

Önder : dsafsad

Belgeseli mutlaka izlemeye çalışın, izledikten sonra da düşüncelinizi bekliyorum lems.

--------------------------------------------------------------------------

10 yaşındaki kardeşim için (10 yaşında olmanız gerekmiyor elbette?) arkadaşımdan rica ettiğim GÜNEŞ SİSTEMİMİZ VE GALAKSİMİZLE İLGİLİ KÜÇÜK BİR SUNUM'u sizinle paylaşmak istedim. Sunumun rapidshare linki : http://rapidshare.com/files/232494439/sunum.ppt

not : sunuma bakabilmeniz için MICROSOFT POWER POINT programı olması lazım. E yüklersiniz değil mi ?

Ne boka yarıyacak bunlar diyebilirsin? Olsun lan bak yinede! Belki düşünce açılımlarına girersin? (çüş)

POSTED BY Charmerian
POSTED IN
DISCUSSION 2 Comments

2 Responses to : Belgesel

  1. eFeNDi says:

    biri bana dsafsad diye gülmeyi öğretsin, anlamıyor ben, fransızca mı ki gülüş mesela? ondan mı acaba? diyor.

National Geographic POD