Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Bugün Böyle Geçti...

Efendim selamlar! Nasılsınız?

Beni soracak olursanız tam "geçmiş olsun lan Cem!" diyeceğiniz durumdayım. Geçen haftasonu oynadığımız maçta bileğimi burktum. Ağrısından çok fazla şikayetim yok aslında, zorlamazsam bir problem olmuyor ama sanırım kullandığım ilacın yan etkisi oldu ve daha önceki yıllarda ayağımda devamlı kendisini bir şerefsizcesine gösteren "acı"yı hortlattı. Sanırım yani. Pek fena ağrılar çekiyorum şu an ama sabaha geçer bence. Dinlenince hep geçiyor zaten kolpatör. Neyse.

Bugün şunu farkettim ki; benim asansör fobim var! Yok, aslında anladığınız türden değil. Garip bir şekilde asansöre binince acaip gülesim geliyor. Özellikle kalabalık olduğunda. Kendimi kasa kasa iniyorum asansörden, inince bi kopuyorum, sonra kendime gelip "ne alaka lan?!" diyorum. Ölesiye bir saçmalık. Asansörde mümkünse hiç konuşmamak lazım benimle. Yoksa basıyorum kahkahayı. Bir kere oldu bu ve o günden sonra bu hastalık sardı beni. Kalabalıkça bir asansörde şirketten birkaç kişiyle beraber yukarı, yemek yemeye çıkmaktayken asansör durur ve içeri başka bir kitle daha girer. Hatun kişinin teki 13. kata çıkmak için düğmeye uzanır ve düğmeye basılı olduğunu görünce "aa basılmış" der. Ve ben Süper Cem olarak, saçma bir şekilde ve bir o kadar gayri ihtiyarı şekilde "ben bastım." derim. Arkadaşlarla bakışırız, önce bir sırıtma sarar suratlarımızı ve sonra kahkaha bastırmak için bakışlar yere, tavana çevrilir, suratlar kızarır, dudaklar ısırılır. Ve tüm bunları izleyen Süper Cem artık dayanamaz ve sesli olarak "beyler, kusura bakmayın ama ben kopuyorum" der ve olanca hayvanlığıyla kahkahayı basar. İnene kadar milletin "napıyo bu mınsktiim" bakışlarını ensesinde hisseder ancak gülmesini kesemez. Asansörden inilir, yemek yenilir, hala gülünür. Aradan yıllar geçmesine rağmen bu olayın etkisiyle hala gülüyorum. Nedensiz. Evet. Biliyorum. Uzaktan bakınca çok saçma onu da biliyorum. Ama gülüyorum. Asansör fobim var. Gülüyorum. Bugün yine oldu...

2009 yılında Türkiye'min haline bak amk. Gel küfür etme arkadaş, gel küfür etme... Cehalet desen değil, salaklık desen değil. "O kızı bana vermezsen al amk!" şeklinde bir mantalite ile 44 kişi nasıl öldürülür amk? Çağdaş ve demokrat Türkiye bla bla'larını yıllardır bize yutturmaya çalışan herkese kafam girsin abicim. Adamların evleri, ordunun silah deposundan daha geniş bir yelpazede hacı. Bu nasıl bir memleket, bu nasıl bir düzen?...

Krizin memleketimi delip geçip, Akp'lileri teğet geçtiği şu günlerde (hastasıyım bu klişemin) Avcılar'da bir banka soyulmuş. Millet aç, millet çaresiz. Ama ne yalan söyliyim. Bu aralar 70'lerin devrimci hareketi ile alakalı bir kitap okuyorum. O zamanlar bir çok yeri soymuşlar örgüte kaynak sağlamak amacıyla. Etkisinde kaldım sanırım; lan yoksa? ehah

Kitapta çok ilginç bilgilere ulaşıyorum. Ergenekon olayına hiç sıcak bakmamıştım. Üstelik olayın içersinde zamanın -her ne kadar kolpadan olsa bile- devrimcilerinden Doğu Perinçek falan var, sosyalist ve aydın insanlar var. Düşününce sosyalist düşünce ile tamamen alakasız bir şey askeri darbe. Ama 9 mart 1971'de yapılmasının eşiğinden dönülünen "ilerici ve sosyalist darbe" son anda kararsızlıktan yapılamamış. Ve bu darbe girişiminde THKP-C örgütü de tam olarak aktif olmasa bile rol alıyormuş. Bu konuya daha sonra değineceğim. Hassas bir konu. THKP-C örgütünü direkt olarak töhmet altında bırakmış gibi oluyorum böyle... Yani adı Ergenekon'mudur zorttirikon'mudur bilemem, bunun eylem aşamasına geçiş süreci ne kadar ciddi konuşulmuştur bilemem ancak böyle şeylerin tarihin her bölümünde ara ara gündeme geldiğini görüyoruz. Sosyalist düşüncenin darbe girişimini desteklemesi ilginç görünüyor bana ama düşününce arkana orduyu almadan tam anlamıyla sosyalist bir parti olarak yönetimi ele geçirmende imkansız... Garip işler hacı.

Bugün, 6 Mayıs 2009. Yani Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan, Hüseyin İnan'ın sudan sebeplerle öldürülmelerinin yıl dönümü. Bağımsız bir ülke için canlarını ortaya koyanları, vatan haini, ülke bölücü diye sınıflandıran ve ölümlerine kalem kıranların emelleri yerine geldi. Ülke hala rezil yönetiliyor ve hala ülkenin başındakiler çok iyi kazanıyor. Devrim şehitlerini Deniz Gezmiş'in yaptığı savunmayı kendi sesinden dinleyerek anıyoruz... Hala aynı yerdeyiz, hala bir şey değişmedi...

POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 4 Comments

4 Responses to : Bugün Böyle Geçti...

  1. Mardin'deki olayı ilk duyduğumda terör olayı sanmıştım, yalan söylemeyeceğim işin aslını öğrenince güldüm ben hani belki çok acımasız biri yapıyor beni bu dalga geçip gülme olayı ama bilemiyorum doğu illeirmizdeki bu anlayış,kavrayış töre vs neyse artık dalga geçilecek bir şey değil mi zaten?

    Ölen öldüğüyle kalmıştır bu ülkede, bu hep böyle olmuştur ve olacaktır.

    Bugün günlerden Deniz,Yusuf ve Hüseyin, evet... Telefonum her sene aynı saatte çalıp haber veriyor belki unutmuşumdur diye. Sonra gidiyoruz bir yere, onlar için bir kaç kadeh birşeyler içiyoruz bir kaç kişi...

  2. hani dinliyorsun, izliyorsun, okuyorsun vs. sonra gazeteyi açıyorsun, bir de onu okuyorsun. "abicim niye bu kadar uğraşmışsın ki sen? bak bi bok değişmemiş aynı tas aynı hamam. hani olayın durumu, görünümü değişmiş de öz yine aynı, düzen yine aynı düzen. harbi ne uğruna öldün sen ya?" diye soruyorsun.

    geçmiş olsun bu arada cem bey, ben de geçen gün burnumu zedeledim. maç falan değildi bizimki tamamen önünü görememek. harbi malca bir durumdu yani..

  3. özkan says:

    düzen yine aynı şekilde devam ederken; bu uğurda ölenlerin kemiklerini sızlatan sebep bu değil bence.
    bakıyorsun bir ideoloji var bir hedef var ulaşılamamış. sorun değil arkamdan gelenler üstüne bir tuğla koyar diyorsun herşeyden geçip adam gibi gidiyorsun.

    peşinden gelen gençliğe bakınca birde ne görüyorsun.
    amerikan tarihi ezbercisi, yalaka, mason, aklına ne gelirse...
    ve bırak bütün bunları seni ve bütün inandıklarını hiçe sayarcasına bir zihniyette...

    birde uğruna vazgeçtiğin hayatınla dalga geçercesine vatan haini itham etme lüksünde.

    kimin kemiklerini sızlatmaz bu zihniyet.
    Atatürk'üne bile yabancılaşmış bir gençlik mi mevzubahis olan?
    sahip olduğu herşeyi özgürlük var eleştiririz diye yerin dibine vuran bir gençlik mi gerçekten bizi aydınlığa çıkaran ?

    ben bu gençliğin içine tüküreyim
    tüküreyimde
    aklı selim biri çıkar belki birgün aradan!

  4. Dreamtime says:

    Mantıklarını siktiğimin adamları.Başka bir yoruma gerek yok.Orospu çocukları resmen. 44 kişi ne demek yahu.Çok sinirlendim haberi duyduğumda.İk başta ben de terör olayı sandım.Sonra husumet diyince dedim kan davası filan var heralde.
    Böyle insanlarla aynı ülkede yaşıyoruz.Vay mk...

    Dipnot:Küfürler için özür dilerim ama tutamadım kendimi

Bu gadget'ta bir hata oluştu