Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

İçtima

Kuzgunlar süzülüyor gökyüzünde.

Beni görmezden gelen bakışlarıyla,
Özgürlüğün vermiş olduğu,
Alaycı uçuşlarına karışıyor asaletleri.
Simsiyah tüyleri,
Rüzgârda dans ediyor.
Sessizliğin içinde boğulurken izliyorum onları.
Sabah içtima alanında beklerken servisleri,
Aynı zamanda, aynı yerde.
Güneş birde ısıtabilse içime sakladığım bütün şeyleri.
Zaman geçse, sayım bitse.
Kurtulsam durduğum yerden.
Senden ve ela gözlerinden.
Mümkün olacak mı bakmak güneşe farklı bir yerden.
Görmek hayatı başka pencereden.
Şimdi beklemek var sadece.
Sonu gelmez gün ve gecelerin arasında.
Kayboluyor gençliğim,
Elimde kalanlar tek sermayem mutluluğa.
Adı konmamış yalnızlığıma kılavuz oluyor kuzgun sesleri.
Bir önceki hayatımdan martı seslerini bir bir alıyor.
Üsküdar sahilinde yürürken kokladığım deniz şimdi beni çağırıyor.
Ne de çok özledim bir akşam vapurunda İstanbul'u seyretmeyi.
Güneş ufukta doğarken boğazda kürek çekmeyi.
Bir gidebilsem.
Görmek mümkün olacak mı Çamlıca'nın güzelliğini.
Bir bankta oturup bir bira içsem,
Kendime gelmez miydim?
Bostancı sahilinde yayılıp çimenlere,
Dünyanın tüm dertlerini atıp bir köşeye,
Adaları seyretmek,
Ve geçen vapurların kızıl gökyüzüyle birleşmesini izlemek,
Hoş olmaz mıydı?



27.03.2004 Bayburt

Sabah içtima alanında.

POSTED BY Chopartypical
DISCUSSION 13 Comments

13 Responses to : İçtima

  1. Sıra açıl.. Marş!
    Mendil göster!
    Mendil yerine!
    Çorap göster!
    Kep çıkart!
    Ense göster!
    Kep giy!
    Er ve Erbaş Cüzdanı Çıkart!
    Er ve Erbaş Cüzdanı Yerine!
    Bakım çubuğu çıkart!
    Bakım çubuğu yerine!
    Bot çıkart!
    Çorap çıkart!
    Çorap giy!
    Bot giy!
    ....
    ...
    ..
    .

    Ve bunun gibi bir sürü saçmalık, yağmur çamur demeden, her gün yapılır mı lan? Eziyet ötesi bir durumdur sabah içtimaları... Midem kasıldı o anları düşündükçe... Neyseki ben yazıcıydım, küçük burjuva kısmına giriyordum. O yüzden içtimanın sayım bölümünden sonra kaçmam olası olabiliyordu. 5 tanesinin en azından 2 tanesinden kaçabiliyordum. İnsan o zaman kendisini nasıl özel hissediyor bilebilir misiniz? Çok yaşa Kemal uzman! diyordum, o kurtarıyordu beni hep. Geride kalanlar sıkıntıyla gösteriyorlardı kimliklerini, er ve erbaş cüzdanlarını, 15 ay boyunca içtima haricinde hiç kullanılmamış olan poşet içindeki mendillerini...

  2. ben hayatım boyunca bukadar yaptığı işten nefret eden insanların bulunduğu bir ortamda çalışmamıştım daha önce. bunu askere gittiğimde anladım. iş hayatında patronunuz, müdürünüz karısıyla kavga etse bütün gün üzerinizde bir baskı olur. askerde ise bu patronlardan bende 27 tane vardı.sabah geldiklerinde hangisi karısı tarafından fırçalanmış anlamak çok zor olmazdı inanın.
    aslında
    ben bunu siteye yazarken yalçını düşündüm. ne şiirler yazacak adamım. Az kaldı. biz tabi bilemiyeceğiz nizamiyeden sonra olanları ama en azından berbere beraber gitsek dimi. yalçının kirli saçlarını çinlilere satmak istiyorum verir misin yalçın. :)

  3. Yalçın says:

    Ahahaha şimdiden şiir yazmaya başladım ben saçlar satılacak olm ama beraber berbere gideriz bi sinek kaydı oluruz sakallara beraber veda ederiz :D

    Herkes yaptı diyerek kendimizi avutuyoruz alırlarsa 3 ay sonra askeriz yapmamızda gerek biz büyüklerimizden dahamı iyi bilicez. :))

  4. eFeNDi says:

    asla askerlik yapmak zorunda olmayacak insan kafası/rahatlıyla söylüyor olmam muhtemel, sıradaki cümleleri, ve fakat, yine de, sanki askerlik, o sıkıntı, o edilgenlik vs vb bla bla.. (uzunu kaç ay bilmiyorum ama ben kısasından bahsediyorum, 5 ay mıydı öyle birşey) mutlaka birşeyler götürür oki de (yani zorunlu oluşu+zamanın tam hayata atılmaya/bireysel hayata terfiye yeltenilen tarihlere denk gelişi -vs vb milyor neden daha sayarsınız siz- gibi durumlar çok kötü, biliyorum )ama illa ki katkısı da olur gibi gibi geliyor bana?.
    gelir gider hesabından sonra ne kalır bilmiyorum, dediğim gibi kısa süreli olduğunda o sayı >0 gibi sanki.

  5. uzunundan yapan gören biri olarak o 0 ın ters tarafında olduğumuzu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. askerlik köylüler içindir diyerek abartırım ve bunun arkasında dururum.

    ayrıca artık kısa dönem diye bir şey kalmıyor. 4 yıl üniversite sıralarında "en azından 6 ay askerlik yapar kurtulurum, sonra işime gücüme bakar, vatana millete aileme yararlı bir birey olurum" diye dirsek çürüten "İNEK"lerde artık 12 ay yapacak askerliğini. üstelik normal er olarak. devlet bize imkan verse... hey gidi hey.

  6. Pelin says:

    senin saçlar para etmez yalçın gel onları keselim şimdiden
    kıh

  7. Askerlik yan gelip yatma yeri değildir. :)

  8. Yalçın says:

    benim saçlar öyle bi para eder ki yok sana saç maç pelin hanım hıh

    Efendi arkadaşım;
    Dada önce bir çok kişiye de açıkladığım şu konuyu burda sanada açıklamak isterim. Türkiyede yaşayan erkekler için 2 yaşam var. 1 askerden önce 2 askerden sonra. Askerden önceki yaşamında biri sana iş vereceği zaman bikaç defa düşünür, biyerden sonra sürekli kafana takılmaya başlar "ulan askerlikte geliyor yaşta aldı başını gidiyor" die, düşünürsün bi iş kurmak biyerlerden başlamak istersin önünde askerlik var, yurtdışına çıkma şansın bile askerden önce azdır. 2. olan askerden sonra. Önünde engel kalmamıştır, artık iş bulabilirsin, iş kurabilirsin, canın ne isterse onu yapabilirsin. Çünkü hayatını tam düzene oturttuktan sonra kimse bi anda seni o hayattan çekip almaya çalışmayacaktır. Eğer askerlik denilen şey olmasa bu saydıklarımı çok daha çobuk elde edebilir bi insan. Askerliğin bi erkek için yararlı olduğunu düşünenler bu açıdan baksınlar birde. Ayrıca bana erkek, kadın ayrımıda yapmasınlar bi kadınında eli silah tutabilir sikle taşşakla tutulmuyor o silah.

  9. Yalçın says:

    bu arada cem bunu yayınlamak zorunda değilsin şimdi farkettim lan nezamandan beri yönetici onaylı oldu bu mesajlar sana hiç yakıştıramadım :D

  10. nasılda takip etmediğin anlaşılıyor vesselam...

  11. eFeNDi says:

    başka yerlere çekmişsin yalçın kişisi.
    erkek kadın ayrımcılığına ben de senin kadar karşıyımdır min. ve fakat şu anki uygulama ne? erkek askere gitmek zorunda, kadın değil.
    kadınlar için de zorunlu olsaydı durum muhtemelen daha iyi anlardım iyi yönlerini bulmaya kasmazdım (ilk yorumumda da söylediğim gibi, asla askere gitmek zorunda olmayacak insan kafasıyla yazıyorum diyorum daha ne..)ve ben de paşa paşa giderdim her ne kadar istemesem de. nys. sonuç şu ki, siz askere gitmek zorunda mısınız? evet. illa ki olacak birşey mi bu (illegal takılmak da mümkün seçim tercih vs)? evet. o zaman iyi tarafından bakmak lazım gelir bir miktar dahi olsa idi ilk yorumumum olayı..

  12. tecavüz kaçınılmazsa piyade olmaktan zevk almaya bakacaksın :)

  13. Yalçın says:

    güzel kardeşim ters bişey söylemedim sadece bi konuya açıklık getirmek istedim sinirlenmeden tartışılabilir diğmi bi konu :)) hadi hep beraber el ele verelim, ormanlarda delicesine koşalım, oynayalım, zıplayalım, kardeşlik türküleri söyleyelim :D

    özkan bekle piyaden hafta sonu tüfeğiyle beraber geliyor :D

Bu gadget'ta bir hata oluştu