Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Meme Ucu Kadar Mutluluk Yeter...

Efendim selamlar! Nasılsınız? Beni soracak olursanız delininkuyusu'nda Altay'ın yazmış olduğu bir yazıyı (Kılıksız Kıyafet Kanunu) okuyunca hislerim depreşti. Oraya da yazdım ama size de anlatmadan edemeyeceğim. Hey gidi günler, gibisinden birşeydi.

Yıllardan 98′di ve ben, Ziraat Bankasında staj yapıyordum. O zamanlar süt gibi bir çocuktum, 8.631.250 lira kazanıyordum ayda. O zamanlar 6 sıfırdan fazlası bile vardı tabi. Aslında maaşım 10.631.250 liraydı ama 2.000.000 lirası aylık yemek parası olarak kesiliyordu. Neyse. Gel zaman, git zaman günlerden bir gün ben yeşil ceketimle dolanırkene, Ziraat Bankasının genel müdürlüğünden yeni bir yönerge geldi. Yönerge duyduklarım kadarıyla şöyle diyordu: bundan kelli bayanların kahverengi giymesi yasaktır.

Ben bayan olmadığım için ve yeşil ceket giydiğim için rahatlamıştım. Ama Tülay abla rahatsızdı. Sinirlenmişti. Kahverengi eteği yakışıyordu ona çünkü. Güzel etekti. Ama bu kadar kızmasına anlam verememiştim tabi. Sordum; dedim, Tülay abla! Nedir bu hiddetin, şiddetin! Sende gider gri olanını giyersin, o da güzel!

Güldü birşey demedi. Daha sonra 2 milyonumu kestikleri yemekte konuşurlarken duydum. Kahverengi giyimin yasaklanma nedeni “anne memesini anımsattığı” içinmiş. Bende her kahverengi gördüğümde neden canım süt istiyor diye şüpheleniyordum kendimden. Süt gibi çocuktum. Sakalım bile yoktu. Bugün canım süt ister, yarın ereksiyon olurum. Allah muhafaza.

Ziraat Bankasının o zamanlarda yaptığı bu yasağı alkışlarımla desteklemiştim. Helal olsundu. Ne kadar "basit" düşünebiliyorlardı. Bizden biri gibi adeta?

İşte devran dönmüş, kılık - kıyafet kanununun gelmiş olduğu nokta Altay’ın bahsettiği kılıksız kıyafet kanununa dönmüş. Anne memesini anımsatan giysiler yasak ama giyenin memelerini ve taş gibi kalçalarını ortaya seren kıyafetler serbest! oh yes! Bayılıyorum kılıksız kıyafet kanununa!

POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 7 Comments

7 Responses to : Meme Ucu Kadar Mutluluk Yeter...

  1. Pelin says:

    Ben de sana bayılıyorum, hala süt gibisin. :I

  2. öyleyimdir ewq (H)

  3. Dreamtime says:

    O değil de dün beşiktaşta mini etek giymiş bir türbanlı kız gördüm.Birinci şoku orda yaşadım.İkinci şoku ise erkek arkadaşıyla sergilediği samimi ve rahat pozlarla yaşadım.Bi ''vay beeee'' dedim.

    Kahverenginin yasaklanması ile ilgili detayı bilmiyordum.Sinirlerim bozuldu vallahi.

  4. Kimdi o zamanın kamuda çalışma kurallarını koyan öküzü hatırlamıyorum, daha neler vardır kim bilir? Ayrıca en sevdiğim renk kahverengi benim yahu,sapığım demek öğrenmiş oldum. Artık sorulunca başka bir renk söylemem mi lazımmış şimdi..

    "En sevdiği renk kahverengi olanların sapkın ruhlu insanlar olduğu belirlenmiştir, tedavileri gerekmektedir."

  5. eFeNDi says:

    konuyla çok alakasız olmadığından, kahverengiyle ilgili -göreceli gereksiz- bilgi vereyim ben de mesela.

    kahverengi ölümün rengiy-miş. yaşlı dedeler neden hep kahve giyer, acep bu bir tesadüf müdür, farkettiniz mi, çokça kahverengi yelekleri ceketleri olur dedelerin. nys.

    bir de kahverengi iş görüşmelerinde giyilmez-miş. bunu da bir arkadaşım söylemişti, nerde okumuş hatırlamıyorum söyledi mi ama benimkilerde tırt çıktı bu genelleme. 4 iş görüşmesine kahverengi bir bluzla gittim, 3ünden 2.kez arandım, 1inden 3.kez çağrıldım, 1ine de kabul edildim mesela.

    son olarak; sen ewq yazında benim aklımda hep equivalance kelimesi beliriyo cem :S ne alaka.
    ewq ne ya?

  6. @ eFeNDi; giyecek başka bir şeyin mi yoktu her seferinde kahverengi bluzü giydin? :P Ama şans getirdiği yadsınamaz bir gerçek olarak suratımıza vurdu bile artık. Neyse.

    ewq benim msn kullandığım süreler içersinde en çok kullandığım smili :p msn'de (H) yaparsın ya? işte onun bıyıklı hali. Bıyıklı mıyım? Değilim. Ama seviyorum lan! Bıyığı değil.. :s

    @ mimi :D sanırım tedavisi mümkün olmayan bir hastalıktasın. anne memesine karşı içinde bastırılamaz bir zaaf olduğunu çözümleyebiliyorum. süt emmeyi kaç yaşında bırakmışsın? bence bir araştırmalısın :P

    @ dürümtaym; türbanlılarla ilgili genelleme yapmak fena bir durum. o yüzden yapmayacağım. ama her malın kötüsü, her karpuzun bir kofu vardır. hepsine mal edemem ama bir kısmı böyle. öyle olmaları beni germiyor tabiki. ama insan inandığı değerlere göre yaşamalıdır değil mi? samimiyetsiz insanlar.. ben şahsen herkesin rahatça sevişebilmesi taraftarıyım. harika bir şey sevişmek..

  7. eFeNDi says:

    ahah valla 3 tane iş görüşmesine giyilebilecek görünümlü bluzla ist.a ilk, baktım kahveyi giyince pırt aradılar hemen, bi daha giydim, bi daha vs. birinci görüşme, ikinci görüşme, son görüşme kıyafetlerim vardı fix. hem insanın içine sinince o kombinasyonu üniformamsı yapması pek mi garip? sonuçta başka başka yerlere gidiyosun, nys.

    bu arada yaşlı dede olmaz, dede zaten yaşlı di mi.

National Geographic POD