Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Tenhi

Bazen boşluklarında kaybolduğunuz, derin bir dehlizin soğuk ve küflü kokusunu çiğerlerinizde hissettiğiniz anlar olmuştur hayatınızda. Bu öyle bir boşluktur ki, yerine ne koysanız olmaz. Ne yeni bir sevgili, nede çarşıdan bayram için alınan pabuçlarınız adını koyamadığınız bu duruma derman olur. En yakın sırdaş olarak gördüğünüz köpeğiniz bile ortak olamıyordur bu derinden esen figar rüzgârlarına.
Yalnızlığınızı yalan olarak gördüğünüz dostlarla doldurursunuz. Bu böyle bir boşluktur, sizi ve prensiplerinizi alaşağı eden.




Yeni bir iş, zamanı gelmeden önce çıkılmış bir tatil, ne gam...




.....


"Sahilde kayalara bu abiler gibi oturmuş, Biramı içiyor ve yeni aldığım kulaklıkları discmanime takmaya çalışıyordum. Teknelerin sükuneti ortamda tarifi zor bir sakinlik ve huzur etkisi yaratmıştı. Ve ben belki de kulaklığın sarmaş dolaş olmuş kablolarını ilk defa bu sakin ortamın sayesinde sinirlenmeden açıyor ve bunu yaparken ilerde oturan ufaklığı salakça yüz ifadelerimle güldürüyordum.

Elimde hâlihazırda Bulunan, üzerine karalanmış bir şekilde Tenhi yazılmış CD'yi çıkarıyorum. Zamanında adının Türkçe karşılığı kainat prodüksiyon olan bir siteden bulmuştum bu grubu. Dinlemeye fırsat bulamamıştım.
Reading...

MAAÄET albümü parça no 1 parça adı varpuspäivä...
İçim ürperiyor...
Ardından kuoppa ve kuulut kesiin.

Sanki kuzeye gitmişim... Çok kuzeye... Sanki derinden esen ve adını figar koyduğum rüzgârın yerini kuzey rüzgarları sarmış, Gökyüzü kararmış, yıldızlar her zamankinden parlak ve her yanım Aurora ile bezenmiş."

İşte Tenhi adlı Grupla tanışmam aşağı yukarı böyle olmuştur. İçimde tarif edemediğim, adlandıramadığım boşluğu bu grubun sayesinde o gün müzik ile doldurabilmiş ve beni anlatan ezgiler denizinde kendi yalnızlığımı yenebilmiştim. Hastası olduğum Emprium'a bir kardeş daha gelmiş, arşivimde birbirlerine çok yakışmışlardı.

Daha sonraları uzun otobüs yolculuklarında eşlik ettiler bana. Geceleri sıkıştığım o dar otobüs koltuklarından alıp uzak diyarlardaki buğday başağı dolu tarlalara attılar beni. Bu rüya bitmesin diye discman'e akü bağlayan bir çılgın oldum. Şehirlerarası yollarda çok akü taşıdım ve bitirdim.


Tarzları Dark folk - Neo folk olarak geçen Finlandiyalı grup parçalarını Fince seslendiriyor. Fincenin, kökleri Uralların ötesinden gelen Finli kabilelere dayandığını ve bu yüzden Türkî dillere çok yakın bir bağı olduğunu dip not olarak eklemekte fayda var. Türkiye'ye henüz geldiler mi bilmiyorum. Çok fazla hayranı olduğu konusunda bilgiye sahip değilim. Tek bildiğim benim kulaklarımda Şarabın bıraktığı hoş tadı bırakıyor olması.

Ekip üyelerinin kim olduğu bahsine girmeyeceğim zaten http://utustudio.com/ buradan öğrenebilirsiniz. Beni en çok etkileyen ve üzerinde duracağım konu, stüdyoları. (Yukarıda fotosu mevcut)

Sanırım Türkiye Şartlarında yaratıcı işlerin sadece korsan yüzünden yapılmadığı gerçeği biraz içi boş kalıyor bu fotoya bakınca. Yaratan hepimize zevk ve imkân aşılasın demekten başka bir şey gelmiyor içimden.





Bir grup ya da albüm hakkında bu kadar uzun yorumu normalde gereksiz olarak görmeme rağmen, Tenhi'yi bunun dışında bırakma ihtiyacımı tamamen bir vefa borcu olarak görmenizi diliyorum.

Aşağıda linklerini verdiğim Albümlerden tavsiye isterseniz Maaäet güzel bir başlangıç olabilir.









2007 - Folk Aesthetic 1996-2006 CD 1 / CD 2 / CD 3

POSTED BY Chopartypical
DISCUSSION 9 Comments

9 Responses to : Tenhi

  1. Tavsiyenize uydum. Kuzeyin composerlarını severim, finlerin karanlık folku nasılmış bakalım.

  2. Pelin says:

    Her ne hissedersem hisset grup yorumu çok başarılı olmuş.
    Tenhi'nin Tenhi'sini dinlemiştim bir arkadaş vasıtasıyla ve bir daha diğer şarkılara erişmek mümkün olamadı, ama karışımlar klasöründe her gördüğümde açıp dinleyesim gelir. Hep vazgeçerim. Sebebini bilmiyorum.
    Bana sadece biraz hüzünsel yaklaşmışlardı aldığım izlenimler yüzünden.
    Şu belgeseli de bir izleyelim pek heyecanlı..

  3. Dreamtime says:

    merak etmekle birlikte hiç dinlemediğim bir gruptur kendileri.bakalım biz de tadına.teşekkür ederiz cem bey.

  4. Seyhan hanım lütfen diğer yazarlarımızın hakkını verin; bu yazıyı ben yazmadım! :) Paylaşımları da ben yapmadım. O halde burada bana teşekkür etmenize gerek yok, Chopartypical yani normal Özkan beye iletebilirsiniz teşekkürlerinizi. Şu yazıları kimin yazdığına bakın len biraz! :D

  5. seyhan hanım eğer gerçekten cem yazdı diye indirdiysen albümleri hayal kırıklığına uğrayabilirsin :)

  6. Berk says:

    len cemo be biraz böyle kritikler görelim olm müzik adamısın iyice koptun gittin ha, olmuyor..

  7. Dreamtime says:

    lan cem detsaydsitori yeni yazı yazdı diye bilgi alıyorum. okuyup, yorum yapıyorum.Yazıyı kim yazmış bakmıyorum..Hem o de ğil de özkan'a da blog oluşturun.Seninkinden niye faydalanıyor.Yoksa siz çok hesaplı genöler misiniz :P

    O halde özkan beye teşekkür ederiz :=)

  8. Rica ederim efendim. Blog oluşturmayı ben istemedim. Zaten çok farklı bir renk değilim. sırıtmıyoruz hani :)

  9. Pelin says:

    senin mütevaziliğini yiyim ben emi oy oyh:D

Bu gadget'ta bir hata oluştu