Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

6. Likya Liderlik Yürüyüşü

"Çantan hazır mı? Yolumuz çok uzun..." sloganıyla 5 yıldır devam eden Likya Liderlik Yürüyüşü'nün 6.sının başvuruları başladı.

Türkiye'nin ilk açık alan liderlik kampına, doğada liderliği yaşamaya, yeni dostluklara ve maceraya hazırsanız, başvurunuzu yapmayı sakın unutmayın.. 29 Ağustos - 3 Eylül tarihleri arasında 18 - 35 yaş arası katılımcılar, 4 - 7 Eylül tarihleri arasında ise 35 yaş üzeri katılımcılar yürüyüşe katılabileceklermiş.

"Likya Yolu" 3 bin yıllık eski bir ticaret yolu. Garanti Bankasının 1996 yılında ülkemizin sahip olduğu değerleri ortaya çıkarabilmek için proje yarışması düzenlemesi ve İngiliz uyruklu, sonradan Kardelen Karlı adını alan İngiliz Kate Clow'un sunduğu "Likya Yolu" projesinin birinci seçilmesiyle yol tekrar günümüze kazandırılmıştır. Kate Clow tarafından işaretlenen "Likya Yolu", Fethiye Ölüdeniz'den başlayarak Faralya köyü, Kelebekler Vadisi, Kabak koyu, Yedi Burunlar, Sdyma, Pınara, Letoon, Xanthos antik kentleri, incecik kumlarıyla Patara'da birinci bölümünü tamamlar. Toplam uzunluğu 509 kilometre olan bu yolun ikinci bölümü ise Antiphellos, Apollonia, Simena, Kekova, Myra, Limyra ve yüzyıllardır sönmeyen ateşiyle Yanartaş, Olympos antik kentinden sonra Antalya'da son bulmaktadır. Bu yol uluslararası standartlarda işaretlenmiştir. Üst üste kırmızı beyaz işaretler doğru rotayı gösteriyor.

"Likya Yolu" olarak adlandırılan bu yol Avrupa'daki en uzun 4, dünyanın da en güzel 10 yürüyüş rotasından biri olarak kabul ediliyor. Kimi zaman kıyı şeridinde kimi zaman da 1800 metre yükseklikte seyrediyor.

Türkiye'nin gizli cennetlerinin saklı olduğu "Likya Yolu" günümüzde yerli ve yabancı, doğa ve yürüyüş tutkunlarına inanılmaz güzellikler sunmaktadır. Dağların, ormanların, kumsalların ve yaylaların içinden tarihle iç içe geçen bu zorlu yolu hem doğaya hem de kendinize yapılan bir keşif yolculuğu olarak düşünebiliriz. Ayrıca "Likya Yolu"nda yapılacak keyifli yürüyüş, yol üzerindeki küçük dağ köylerinde sıcak ve dost insanlarla ve yarı göçebe yaşamlarıyla tanışma olanağı sağlamaktadır.

Likya tatilinizde bu uzun yürüyüşe katılamasanız bile, bir gün 3 - 5 kilometre giderek hem orman içinde yürümenin hem de Ölüdeniz'i yükseklerden seyretmenin ve "Likya Yolu"nun tadına varın.

~~

Yazarın notu diye bir şey oluyor ya, bu da o işte; Onca gezilmiş görülmüş yerlerden sonra sonbaharın alnında vursak yollara, vursak hazzın dibine, hoş olmaz mı kuzum?

Bir de bunu ve şunu okumak belki gitmeye karar verenler için minik bir kapı anahtarı olabilir.


Kaynak : radyoodtu, wiki ve likyatatil

POSTED BY Darkohl
DISCUSSION 6 Comments

6 Responses to : 6. Likya Liderlik Yürüyüşü

  1. derinden yaralandım. öyle istiyorumki böyle vurayım kendimi yollara, dağlara ve bunun gibi organizasyonlara.. bir into the wild özlemimiz var ki, uğruna kenelere hedef olduğumuz... insanlık yüzünden değilse nedendir? insanlık bu kadar beter olmasa, kendini insanlardan soyutlamak isteyen insanlar olur muydu ve bu kadar yoğun olur muydu "into the wild" istekleri, bilemiyorum. ancak bildiğim tek şey; oralarda dolaşmak dünyanın en büyük hazzıdır.

    seneye izin kullanma hakkına eriştiğimde bu güzelliğin tadına varmalıyız! yoksa bir çok çirkinlik bizim tadımıza varıyor günden güne..

  2. mazot kokusu, çöp artıkları vs den sonra orman, yayla, dağlar astımlı bünyeye de pek güzel gelir, ciğerlere de bayram yahu. burnumuzun dibindeki öss sıkıntısı bittiğinde yapılacaklar listesine alınmıştır, teşekkür ettim darkohl..

  3. Darkohl says:

    Rica etmek.
    Benim de yıllardır burnumda tüten bir etkinlik aslına bakarsan bu yürüyüş, ki yürüyüşü ve doğayı sevenler için birebir. Herikulade. Sırtlanın gidelim..

  4. ben varim! oley! supermis bu.

  5. Dreamtime says:

    Bu Likya olayını geçen seneden beri takip ediyorum.Likya olsun başka yerler olsun amaç doğanın güzelliklerini yaşamak olmalı ki böyle bir etkinliği ne zamndır istiyordum.Bence sırtlanın gidelim!Ben bir incelim bakim gidebilir miyim bu sene?

  6. ben olimposta bu lıkya yolunu aradım bulamadım uluslar arası bır standartlarda bır ısaret goremedım sadece uluslar arası olan meksika dıkenleri battı kıcıma birde bol bol yaban keçileri gördüm baktım olmuyor aksam çöküyor geri dondum. azımlıyım bulacagım

Bu gadget'ta bir hata oluştu