Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Mevlana'yı Mevlana yapan nedir?

Yazılarımda, söylemlerimde, düşüncelerimde ve bu Blog'da; pek anmak istemediğim Sayın Yılmaz Erdoğan'ın içinde bulunduğu Harbiye Açıkhava Tiyatrosundaki Mevlana gecesinin bir bölümünü uzun düşünceler sonucunda sizlerle paylaşmaya karar verdim. Evet, kendisini pek sevmiyor olmama rağmen öyle güzel organizasyonlarda karşıma çıkıyor ki bana kımıldayacak yer kalmıyor.

Bu şiiri dinlediğimde (ki orijinali biraz daha uzun ve farklıdır) Mevlana'yı Mevlana yapan şeyin ne olduğu düşüncesi ile baş başa buldum kendimi.

Yaratana olan aşkı mı?
Yoksa onun için sadece aslı olan aşk ve sevgi miydi?
Yoksa Şems-i Tebrizi miydi?
Hala ufkumu bir kelebek kanadı kadar açamasam da düşünüyorum.
Daha çok düşünürsün diyorsunuz biliyorum.
Düşünüyorsak varız azizim.
Hem ne demiş Mevlana; "Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez."
Mevlana ile ilgili daha ayrıntılı bir yazı yazmayı arzu ediyorum ama bu mevcut bilgilerimle mümkün olmadığından şimdilik bu konuyu rafa kaldırıyorum.
Saygılarımla.

POSTED BY Chopartypical
DISCUSSION 3 Comments

3 Responses to : Mevlana'yı Mevlana yapan nedir?

  1. Mevlana'nın dönüşü şimdi daha iyi açıklanıyor :P

  2. "sema dansi onun siirlerini bir diregin etrafinda dönerek söylemesinden gelismis ve felsefi anlamlar yüklenmistir." diyor internette bu nasıl bir direk nasıl yani lol

  3. yani ben hala mevlana nin hemcinsiyle ask yasadigi gerceginin ''felsefe'' veya ''yaradan'a olan ask'' gibi seylerle kiliflandirilma cabasini hic mi hic anlamis degilim.Yani olabilir ? mevlana yine mevlanadir semsi ile sevistiyse :)

National Geographic POD