Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Ama!..

Gözetmeni olduğum Grafik Tasarım Sertifikası sınavında 50 yaşında sertifika almak isteyen bir bayanın 80 ile geçip sertifika alabilmesinin tek sebebi benim. Bunu o da biliyor.

Sorulardan bir tanesinde Corel Draw'da herhangi bir kişiye ait kartvizit hazırlamaları isteniyor. Üzerinde logo isim adres telefon vb.. bilindik zımbırtılar yazılacak. Ama işin içinde tasarım olunca birazcık kasmaları gerekiyor tabi logo için. Gelin görün ki 50 yaşındaki bayanımız henüz heyecandan fareyi zor tutabilirken ondan logoyu tasarlayıp bir de bu sınavı aşabilmesini istiyoruz. Dakikalar geçiyor, o, çaresiz bakışlar içerisinde süzülürken, dayanamıyor alıyorum elime fareyi ve başlıyorum metin kutuları, kareler, daireler, hazır fırçalar bla. Herkes yaptığı işe odaklanmışken görmek istemiyor bu yaptıklarımı, zaten sesleri çıksa da susturulacaklarını biliyorlar.

Zaman geçip benden sonra sınava gelen diğer gözetmen ise sadece dış görünüşe aldanarak yardırıyor puanları 80, 75, 95, 90 o an yaptığım şaheserle uygulama sınavından ayaküstü çakıyorum 70'i. Anam yaşındaki ablanın ise göz pınarlarından bir iki damla seyrediyor çenesine doğru. Onlar yollarında ilerlerken ben de, diğer öğrencileri yolculuyorum, "geçmiş olsun, tebrik ederim".. Testten aldığı notun ortalamasıyla beraber 80 puan İyi ile geçiyor hanımefendi.

Arkasına bile bakmadan çekip gidiyor ardında bıraktığı şaşkınlıkla.

Sonuç itibariyle girdiğim her uygulama sınavında ya kopya vermekten ya da elimin hamurunu bulaştırmaktan asla vazgeçemediğim için bazen hak etmeyen insanlar bile sertifika alabiliyorlar. Eğer sistemde bir açıklık varsa bunu asla kaçıramam, hemen değerlendiririm. Kaçıranı kaçırsınlar. He n'oluyor, ortaya aldıkları sertifikaları hak etmeyen bir nevi "torpil"le geçmiş insanlar çıkıyor. Fakat umurumun ucunda bile değil. Madem Milli Eğitim Bakanlığı sınav yapmayı bilmiyor, yapmasın o zaman. Kopyamı da veririm yardımı mı da yardırırım. Varsın vara vara dağlar gelsin üstüme loy.

Bunlar gibi etrafta dolanan insan evlatlarının kaç tanesi gerçekten o sertifikaları, ne bileyim diplomaları, bilemedin belgeleri almaya hak kazanmışlar sorarım cevabını bildiğim halde. Hak etmediği halde testis kanseri olan adam var ülkemizde. Benim gibi reziller de olmasa..

O değil de sistem ezikse ben needeyim bro.

Varsa her hangi bir konuda sertifika almak isteyen numaram; 0123 456789.

Fakat sevgi, saygı çerçevesinde.

POSTED BY Darkohl
DISCUSSION 6 Comments

6 Responses to : Ama!..

  1. Sistem ne kadar boktan olursa olsun ben yine de kimseye kopya vermez kimseyi geçirmezdim bana ne.

    Ayrıca o hanım teyzenin yapacak daha güzel işleri olmalı bence, ben 50 yaşıma gelip de hala devletin eğitimsizlik sisteminin beni sınamasına izin vermezdim. Oturup kek pişirirdim mis gibi. Benim dünya görüşüm bu:D

  2. Darkohl says:

    Vereceğim mimiciğim, gerekirse vereceğim, vazgeçmeyeceğim. Çünkü bunun böyle olması gerekiyor. Gerekmediği zaman zaten kılımızı kıpırdatamıyoruz, gözlerimiz bile zor oynuyor ama işin formalitesi gerçekten düzensiz olunca isteyerek o bilince sen de gömülüyorsun. Galiba biraz işin içinde olmak gerekiyor. Aksini savunmak için fazlasıyla idealist olmak gerekiyor. Zamanında denemişliğim var benim de :D

    Kendisini hiçbir zaman geliştirmekten bıkmayan insan evlatları var. Durum değerlendirmesi yapmak için koskocaman zamanlara ihtiyacımız var tabii ki. Teyzenin de sınanma gibi bir durumu söz konusu değildi. Amaçlar farklılıkları.

    Dediğin gibi en önemlisi de bakış açısı ve nasıl gördüğün. Kek yapmakla kendini mutlu edemeyen teyzeler var ve sadece bununla yetinen teyzelere ayarım ben ayrıca. Daimi suretle kendini evine(titiz), çocuklarına(kuruntulu), eşine(paranoyak) adamış bir hanım efendi çaresizdir bence.

    Az da olabilse gelişmek güzelleşmek gerek.

    72 yaşında sadece MSN ve internette mektuplaşma dersi almaya gelen hanfendiler ve beyefendiler biliyorum bizzat.

    Daha neler neler yaa.

  3. Normalde bende geçirmek istemezdim. ama içinde birzamanlar olduğum için biliyorum. sen istediğin kadar kuralcı davransanda sistem bozuk ve tek dersane sen değilsin. geçirmediğin öğrenci senin başarısızlığın olarak nitelendirildiği bir platformda kimse haktan hukuktan bahsetmezken bırakmak olmaz kanımca. zaten teyze hayatı boyunca birdaha o programlara ne bakacak nede hatırlamak isteyecektir.

  4. Bende daha geçenlerde girdim bunun gibi bir sınava ama öğrenci olarak. Daha dakika birdi ve gol bir olmuştu; beni "ilk görüşte aşk" klişesinin,"ilk görüşte nefret" tribine sokan bir eleman kolumu dürtükledi sınav masalarına oturduğumuz anda. "yardım etsene bana, ben pek anlamıyorum" dedi. Normal şartlarda zerre sikimde olamayacak bu insanı o sınavdan vermiş olduğum kopyalarla geçirdim. Üstelik 85 aldı. Sınav sonrası da pişkin bir halde "15 puanımı nerden kırdılar ya" diye sorabiliyordu ehahah

    Hiç haketmeyenin bir de böylesi itici bir versiyonu var vesselam.

    Ben olsam kısmına gelirsek yukarıdaki örnekleme sanırım tüm idealist cümlelerimi bir çırpıda süpürüp, memleketimin tozlu yollarına atacaktır. Böyle angutları geçiriyoruz, böyle angutlar işlerinde yükseliyorlar ve biz, o angutları adam eden angutlar; AÇIZ. Ne acaip bir tezat..

    Yapmam, etmem, umursamam! demek isterdim ama sanırım yaparım, sanırım ederim, sanırım umursarım. Genlerimi aldırmam lazım.

  5. + kayahandan gelsin
    artık ağlamam lazım höhööhööh:)

Bu gadget'ta bir hata oluştu