Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Dikkat Demokrasi Çıkabilir!

* Efendim selamlar! Nasılsınız? Bizi soracak olursanız, iyiyiz, idare ediyoruz. İş güç durumları işte, bilirsin? Bilir misin?


* Açıla açıla azalmazki bendeki demokratik ruh! Ey sevgili blogger, ey sevgili cemaati müslimin! Bir an kendimi teravi namazının vaaz veren müezzini hissettim. Neyse. Bu açılım dalgası ilginç haller almaya başladı. Açılımın asıl anlamı; "biz sizi yıllardır asimile ettik, süründürdük, ezdik, dışladık ama şimdi pişmanız, alın size demokrasinin "d"si, artık birkaç yere Kürtçe isim verebilirsiniz" gibi bir şey sanırım. Yani sağa sola Kürtçe isim vererek mi açılıyoruz? Bundan ayrı bir konu da var ki; bu da, açılımın, yani "demokratik" açılımın sadece Kürtlere özel bir durum olması saçma değil mi? Demokrasisizlikten kıvrınan bilyonlarca vatandaşız şu memlekette. Bu demokrasi şeysinin sadece Kürt vatandaşlara özel olması ırkçılık olmuyor mu? sdamfsd Öğrenciler ucundan yakalayamaz mı bu açılımı? Sigortasız çalışan işçiler? Tuzla tersanelerinde her ay iş kazasından sakat kalan vatandaşlar? Baklava çalan çocuklar? Yaşı büyütülerek idam edilen ruhlar? Daha sayayım mı? Geçen gün, adını hatırlayamadığım bir partinin (Abidik parti. Oy oranları Türkiye genelinde 0,001 falan olanlardan. Adını dahi duymadım sanki. Hayder falan gibi bir isimdi sanki. Neyse.) pankartını gördüm: Açılım dediğiniz buysa, bırakın kapalı kalsın! demişler. Pek güldüm..


* Dar yollarda teyze arkasında kalmak inanılmaz korkunç bir tecrübeymiş. Bunu da bugün yaşadım ve tecrübe edindim. Yani şimdi, yol dar, yanyana ancak dört kişi yürüyebilir ve önde bir teyze, iki gross tonluk poposuyla tüm yolu kaplamış. Duvarlara sürte sürte gidiyor. Ağaçları devire devire gidiyor. Uzaktan bakan ağaçların aldığı şekilleri görünce Lost'taki duman canavarı geliyor sanır, öylesine saldırgan, öylesine vahşi! Sağdan bakıyorsun yok, soldan bakıyorsun yok. Geçecek tek bir iğne deliği yok. İyice yanaşamıyorsun ensesine, geçiş için fırsat kollayamıyorsun, çünkü farkederse korkar ve anında çantayı yersin. "Pardon" diyorsun, duymuyor. Yolun genişlemesini beklemekten başka şansın yok. Nitekim bekliyorsun. Çünkü daha çok gençsin ve güzelsin. Önünde uzun yıllar var. Daha sevişeceksin. Halısaha maçlarında bir kaç yerini daha sakatlayacaksın. Otobüse bineceksin. Akbil basacaksın. Ay sonunda maaşın gecikecek falan? Daha hayatının baharındasın işte, yapılacak bir ton iş var ve sen tüm bunları, yolun tamamını 2 gross tonluk poposuyla kaplamış bir teyzenin yanından geçebilmek için feda edemezsin. Etmeyeceksin ey genç! Etme!

* Dev Röportaj! (Gazör Muhabir Bencettin)


- Sayın Evin Ana! Bugün Allah için ne yaptın?

+ Bir mantı yaptım, parmaklarını yersin!


* DVD arşivimi baştan aşağı kontrol ettim ve bir adet DVD'nin kayıp olduğunu gördüm ve Osmanlı padişahlarının çorbasını 3 saniye geç getirdiği için kafasını vurdurduğu hizmetçilerinin yaşadığı gibi bir burukluk kapladı içimi. Gözüm gibi severdim onları ben. Ama sahip çıkamadım. Bunca prensipli ağır abi triplerime rağmen eve gelen misafirlere verdim, arkadaşlarıma verdim, verdim oğlu verdim lan resmen! Ve işte, bir tanesi kayıp ve ben onlar için şu anda olanca şiddetiyle ızdırap çekiyorum. İçim hiç rahat değil, iki gündür gözüme uyku girmiyor. Tamam, abarttım, osura osura uyuyorum. Hatta şimdi yatarım ben.


* Geçen gün hastalıklı dünya ekibi olarak bizim amcoolunun düğününe gittik. Charmerian İstanbul dışında olduğundan gelemedi ama olsun. Ahanda!


* Aslında çok iştahlı girmiştim ve gidişhatım böyle olmayacaktı ama bir anda ağırlık çöktü üstüme ve böylece bitti gitti yazma iştahı. Öpücüklerle yolculuyorum buraya kadar dayanabilen tüm bünyeleri.


* Dev Röportaj! (Gazör Muhabir Bencettin)


- Sayın Ferdi Tayfur?! Huzurunuz kalmamış fani dünyada?

+ Huzur islamda!


* Geçen anketin sonucunda çoğunluk Tayyib'e sinirliymiş. Tabi öğrencilerin harçlarının yanı sıra bir çok etken var bu sinirde. Açabiliriz biraz, malum devir açılım devri :P Ama açmıyoruz, SOKAK ORTASINDA AÇILIR MI LAN!


* Sevgiler efendim.

POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 2 Comments

2 Responses to : Dikkat Demokrasi Çıkabilir!

  1. baba harita süper olmuş ya
    o harita da açılır mı?

    yok vazgeçtim göz göre göre lades olur.

    bende açılım çerçevesinde bizim mahalleye isim verdim. "Fresh neighborhood" evet ingilizce ingilizlerde yaşıyor bu memlekette sokağın adı "הסולטן" ibranicede olması lazım. şehrin adı "Κωνσταντινούπολη" yunanca bunun çerkezcesi, lazcası ve bilyoncası var. şimdi bana adres tarif etsene. çokmu açıldık boğulmayalım. evet maaşımdan devlet ssk pirimi alıyor 666 lira ama hastanede yine para ödüyorum. nerde güvence? yeşil kartta mı oda ne? sende var mı? bende yok, demokrasi nerde? herşeyi geçtim peki sorun ne?

  2. Darkohl says:

    Şimdi bu işin aynısı Birleşik Krallık topraklarında da yaşanmış, yaşanmaya devem etmiş ve ediyorda. Herkes alışmış artık kimse kimseyi sallamıyor ama saygıdan dolayı yoksa başka bir şeyden değil.

    Galler topraklarına girdiğiniz andan itibaren herşey iki dile dönüyor. Tabelalar iki dil, yerdeki "Yavaş" yazısı iki dil, bildirim alanları iki dil, anadil iki dil. Kendi aralarında Gallerce konuşurken akraba ziyareti dışarıdan gelen arkadaş vesaire tamamen İngilizce'ye dönüyor. Kimse kimseyi yadırgamıyor. Alışılmış. Sen de öyle bakıyorsun "lan acaba mı?" diye. Ama içinde sorduğun soruların tamamı yanıtsız kaılıyor.

    Keşke imkanı olsa da herkesin gidip görüp gelebilse de öyle konuşulup tartışılsa bu konular.

    Ama gene de fayda etmez sanki, herşeye rağmen.

    E İskoçyaya çıkıyorsun yukarıya, bizim yukarılar gibi orası da havasıyla suyuyla bir nevi insanı bil enerdeyse andırıyor o kadar diyorum. Nasıl ilk kez duyduğun şiveyi anlamlandıramıyorsan orda da tıkanıp kalıyorsun. E bu da başka bir şey.

    Bunlar aslında daha önceden sindirilmiş şeyler fakat bizim sindirim sistemimizde problem olduğu için sorunlarla karşılaşıyoruz.

    Biz insana saygı duymuyoruz. duyamıyoruz ya da tamam duydurmuyorlar. Taa ilk eğitim başladığı andan itibaren.

    Farklı ülkelerle kıyaslama yapmak bizi ne kadar ilerilere taşır bilmiyorum ama birazcıkta olsa "Avrupa'dan feyz alınmalı".

    Bir sürü bişiğler daha. Hiç bitmez ki.

National Geographic POD