Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Rüya

Dün akşam yorgundum bloger, erken yattım. Gece şimşek ve yıldırımlar eşliğinde bir ara kendime gelir gibi oldum. Davulu bu kez gökyüzü çalıyordu. Pencereden baktım. Işıl ışıldı ortam ve su yeryüzü ile dans ediyordu. Attım kendimi sokaklara. İnsanlar bir oraya bir buraya koşuşturuyor, kimisi ağlıyor, kimisi gülüyordu. Bazıların sırtlarında ağır yükler, kucaklarında bir şeyler vardı. Yaklaştım. Bir kadın elindeki orkide baktığımı görünce hırkasının içine sakladı. Diğer kadın bir kutuda tabak çömlek taşıyordu. Biri, getirdiği arabasını dolduruyor bir diğeri daha kıymetli eşyalar arıyordu. Uzakta bir kadın kaybedilenler için ağlarken, diğerleri beleş mal sevinci yaşıyordu. Üşüyordum ve ıslaktım ama asıl gördüklerimden dolayı çekilen kanım, üşümeme neden oluyordu. Bir evin bahçesinde televizyon açık. İstanbul valisi Muammer Bey talan yok diye beyin yıkıyor. "Talan mı oda ne?" diyen insanların beyni bu sefer talana çalışıyor. Bir şirketin sahibi sandığım kişi yağmalanan eşyaları insanların elinden almaya çalışıyor. Bağırıyor "Biz böyle bir millet değiliz!" diyor. "Hayır" diyor yaşlı kadın, "Biz böyle bir milletiz. Bizler bize yol gösteren liderleri asarken, geride kalan, ülkeyi yönetmeye hevesli lider kılığındaki akbabalardan, sadece talanı öğrendik. Bize ilim ve irfan sahibi, halkını düşünen, Allahın dualarıyla bir ülkenin yönetilemeyeceğini söyleyen yürekli insanlar ne verdi ki? Soruyor musun kendine evlat, "huzuru ve insan yerine konmayı hak ettim mi?" diye. Şu cahillere bak, içlerine düştükleri fakirlik döngüsünde yolunmaktan bıkmadılar ve çamur içinde, buldukları iki tabakla mutlu oldular. Bırak toplasınlar. Adam her yanı sırtına kadar çamur içinde, dizlerinin üzerine kapandı. Gözünden süzülen iki damla yaş belki onun için hiçbir şey ifade etmiyordu ama beni derinden etkilemişti.
Birden, o televizyon sesi yükseldi daha da yükseldi ve annemin sesiyle bir senfoni oldu. Uyanmış ona bakıyordum. "Yemek hazır" dedi. Kalktım. Gece şimşek ve yıldırımlar eşliğinde koridor da yürüdüm. Davulu bu kez gökyüzü çalıyordu ve ben pencereden baktım.

POSTED BY Chopartypical
DISCUSSION 1 Comment

One Response to : Rüya

  1. Darkohl says:

    "şu cahillere bak, sanki dünyanın sahibi onlar"

National Geographic POD