Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Güzel atlar ülkesinde çirkin özkan -3

"Yağmurun sesine bak aşka davet ediyor" nidalarıyla gidiyorum. Tamam olayın içinde pek bir aşk yoktu ama kendi ayak kokumla aramda inanılması güç bir bağ oluşmuştu bir kere. Sıla mı? gurbet mi? adını sen koy okuyucu. Sanırım oksijene ihtiyacım vardı ki, yol kenarında duruyor ve radyoyu kapatıyorum. Arabadan inip ihtiyacımı giderdiğimde; (yok işemedim, su içtim o da bir ihtiyaç ama işedim diyemiyecek kadar kibar bir millet olduğumuz için adı ihtiyaç oluyor. Hani bir gizem olacak aynı zamanda, bu işedi mi sıçtı mı? diye, ne demiştik adını sen koy.) gitmek istediğim yere geldiğimi farkettim. "Paşa bağı" Peri bacalarının tüm örneklerini görebileceğiniz bir ören yeri. Eskiden Rahipler vadisi denirmiş . Bizans döneminde tecrit edilmiş bir hayatı tercih eden keşişlerin barınma yeri konumundaymış. Bu keşişlerden biride Aziz Simeon ve adına yapılmış bir şapel burada bulunmakta. Genelde Peri bacaları kazıya müsait yumuşak bir yapıya sahip. 60 Milyon yıl önce Erciyes, Hasan ve Güllüdağ'ın püskürttüğü yumuşak tabakanın Milyon yıllar sonra yağmur ve rüzgar neticesinde aşınmasından oluşmuş. Bunun üzerine insan faktörüde eklenince ve bu insanlar keşiş olup heryere şapel ve manastır yapınca günümüzde turistlik bir mekan olması kaçınılmaz olmuş.





















Sağ tarafta Sevgili Japon ve İspanyol dostlarımızın merdivende türlü atraksiyon yapıp çıkmaya çalıştıkları yer Aziz Simeon adına yapılan şapel. Alt tarafta ise Şapelin içi bulunmakta. Yorumu sana bırakıyorum sevgili Taylan. Adını oraya yazın meşhur oldun. En azından bu blogda herkes seni ve müstakbel ananı anıyor artık. Evet anlaşılacağı üzere buradaki gezim Taylanı ve onun gibileri anarak sonra erdi. Havada kararmak üzere olduğundan geri dönmek zorunda kaldım. Aklınızda bulunsun kışın Kapadokya bir başka güzel. Sıcak olmadığından yürüyüş için ideal oluyor Kasım -Aralık ayları. Fakat bir dezavantajı var. Hava çok erken kararıyor. Saat 16:30 da artık fotoğraf çekemiyorsunuz (tabi profesyonel makinaları bunun dışında tutuyorum) Saat 17:00 de tamamen karanlık oluyor. Buyüzden erken yatıp erken kalkmanız gerekmekte. Bende bu yüzden Paşabağı'na iki kere gitmek zorunda kaldım. Sizler ikinci gezimdeki bir kaç foto ile keşif yaparken ben Zelve'ye doğru yol alıyorum efendim. Saygılarımla.





POSTED BY Chopartypical
DISCUSSION 5 Comments

5 Responses to : Güzel atlar ülkesinde çirkin özkan -3

  1. Fotoğraflar çok klas olmuş moruk. Özellikle son üç tanesi! IŞIĞIN BOL OLSUN sdamofsdıao

  2. ışık faktörü. bizim yaptığımız birşey yok. canon makineme bizim muhasebeci geçen gün senin makinen conan markamıydı dedi. güzel çakma markası olurmuş. internette baktım canon eos 5d markII 26000 dölar. düşündüm ki canım bira istiyor.

  3. birileri adını mı yazmış ? asdfa fotolar güzel.

  4. Darkohl says:

    Noldu bu yazının devamına, burada bittik mi. Gelemedik Zelve'ye...

  5. hehe gideceğiz mola verdik :)

Bu gadget'ta bir hata oluştu