Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Kadınlar ve Ayakkabılar

Sindirella’nın şömine kenarından kurtulup birden bire o CAM AYAKKABILARI giymesiyle başlar bir kız çocuğunun ayakkabıya olan ilgisi ve bu ayakkabının tekinin geri zekalı sindirella tarafından düşürülmesiyle de daha da pekişir devamında sürekli artacak olan hissiyat.

Peki ya Oz Hikayesinde ki sihirli kırmızı ayakkabılara ne demeli.

Ya 18’inde taze çıtırken, kocaman beyaz bir tülün altında hayatında bir daha hiç kullanmayacağı o beyaz ayakkabılarını almak için harcadığı adrenaline ne diyeceksiniz.

Bayramlarda ya da anaokuluna başlamadan alınan 26 numara kırmızı üzeri fiyonklu ayakkabılara da bir diyeceğiniz kalmamıştır sanırım.

Büyüme çağında (80 devresi için) Herkül dizisi sonrasında ünlenen, gözümüze gözümüze sokulan Zeyna’daki çizmelere ne demeli! (onları giysem içinde kaybolurum o ayrı, konumuz bu değil).

Pek çok kadının neredeyse 19 çift ayakkabısının olduğunu düşünüyorum. Buna dünyadaki bütün kadınlar dahil. Türkiye’dekilerin pek çoğunu katamayacağım bile. Bir zaman sonra evin çeşitli bölgeleri, tek çiftlik küçük bir ayakkabı dükkanına dönmeye başlıyor. Yüksek topuklular, kısa tok topuklular, kışlık botlar, mevsimlere göre kutulanıp kaldırılanlar, daha önce hiç giyilmemişler, sandaletler, terliğimsiler, babetler, ugg! Türünün saymakla bitmeyeceği gibi bizi her zaman iyi hissettirecekler, iyi göründüğümüzü, kıyafetleri değiştirdiklerini ve 15 kişilik bir grupta asla sonu gelmeyecek olan muhabbetler yaratabileceklerini düşünürüz.

Her nasılsa, saçma salak lüks mağazalarda hiçbir zaman giymeyeceğiniz ayakkabıları deneyipte arkadaşlarınızla eğlenmeniz ise bunun cabasıdır. Üstelik bunları alanların da olduğunu, zenginin kesesi züğürdün çenesini yorar hesabı yaparsınız..

Fakat olaya bir de, gerçekten çok istediği ve gördüğü anda çok beğendiği için ayakkabı alan bir kişi olarak baktığım zaman; kumbarada duranlar, kıyıda köşede kalanlar devreye girecek, annenin kredi kartından yararlanılacak ve böylece aslında o biraz önce muhabbetini yaptığım insanlardan hiçbir farkım kalmayacak hale dönüyorum. Tabii ki alakası yok şaşkalozlar. Ayakkabı bu, elbiseye çantaya belki o kadar para veremem ama ayakkabı diyince akan sular durur. Beğendiysem alırım, sevdiysem kaçırmam. Şansım yaver gittiği için bazı ayakkabıları annemle ortaklaşa giyebiliyoruz ve şu an için bütçemin kendi aralarında rahatça ensest ilişki kurmalarına sebep oluyor.

“Kadınların ayakkabılara olan düşkünlükleri bazen sekse olan düşkünlüklerini bile geçebiliyor” diye yazıyor yazarımız bir dergide, adını vermem. Şahsen ben bu şekilde düşünmüyorum. Ülke olarak yaşam tarzımız seksten daha fazla ayakkabıyla iç içe olmamızı gerektirmeyecek kadar inatçı. Ya da tam tersi. Erkeklerin bizi hiçbir zaman anlayamayacakları konuların içerisine giriyor ayakkabıya olan düşkünlüğümüz. Sizin için gereksiz lüksiyet, zaman kaybı ve en önemlisi de maddi çöküntü.

Gerekli gördüğünüz pek çok şeyin dışında kalır ayakkabı ama kadın her daim yine de bir eksiklik bulacaktır elbiselerinin altına yakıştırmak için.

“İçinde mavi çizgileri var, olmaz!”
“Bunun boynu bağcıklı”
“Fazla topuklu, ortama uymaz”
“Çok spor”
“Yeşil”
“Mor”
“Kapalı”
“wtf”


Beğenmekle beğenemezsiniz. O giymeye karar verdiğiniz elbisenin altına asla olmaz o ayakkabı. Ayakkabı olur ona uygun çanta yoktur. O konu ise hiç bulaşılmaması gereken bir konudur.

Bu sevda, bu özlem, genlere işlemiş o ihtiyaç hiçbir zaman bitmeyecek. En yakın arkadaşın bile ayakkabısını beğenemeyeceğiz. Geçen hafta almış olmalıydım o ayakkabıyı diyeceğiz.

Aramızdaki bu uçurumsal fark asla bitmeyecek. Birkaç tanesiyle yetinebilirken siz, biz hep daha yenilerini isteyeceğiz.

Siz

Bir çift halısaha ayakkabısı (Belki 2)
Bir çift krampon
Bir çift takım elbisenin altına giymeye klasik tarz
Bir çift kışlık bot
Bir çift terlik
Bir çift yazlık sandalet vs..

Biz

Bir çift koşu ayakkabıları (bu spor salonlarına giderken de giyiliyor)
Bir çift spor ayakkabı
Düz tabanlı babetler (en az 3 çift, farklı desen ve renklerde)
Apartman Topuklular (2-3)
Klasik şık siyah topuklular
Alçak topuklular (2-3 çift)
Orta topuklular
Yüksek topuklular (1-2 çift)
Siyah yüksek topuklu
Kemerli topuklular
Çivi topuklular
Önü açık ayakkabılar
Elbisenin altına giymelik siyah çizmeler
Elbisenin altına giymelik kahverengi çizmeler
Elbisenin altına giymelik turuncumsu açık kahverengi çizmeler
Yeni moda olmaya başlayan yağmur çizmeleri
Ugg!lar
Topuksuz çizmeler
Çizme gibi görünmeyen çizmeler
Botlar
Gladiator filminden çıkmış sandallar
Parmak arası terlikler
Yüksek topuklu sandallar, açık ayakkabılar, açık terlikler
Şıpıdık terlikler
Üstü püsküllü terlikler(!!!!!)
Beyaz eczacı-hemşire terlikleri
Rahat terlikler
ve kovboy çizmeleri!
İle yetiniriz.

Bunların hiçbirinde gözüm yok, ben sadece geçmişten tek bir şey istiyorum. Etrafı lastik bantlı plastik terliklerden. Ben ilk okula başladığım zamanlarda inanılmaz modaydı. Var mı bunlardan giyebilen zamanında? (lütfen evet diyin, lütfen)

Daha fazla uzatarak mevzuyu dallandırmanın alemi yok. Kısaca bırakın takılsınlar alışveriş mağazaları köşelerinde kendi hallerinde, o sırada ilgilenilecek pek çok hatun oluyor çevrede. Onlara bir göz atın ki zaten muhtemelen ayakkabı dükkanının önünde durduğunuz için sizi fark etmeyeceklerdir bile. Kalçalar fora.




Bu arada ayakkabı yazmak lanet bir emek.

POSTED BY Darkohl
DISCUSSION 8 Comments

8 Responses to : Kadınlar ve Ayakkabılar

  1. Dreamtime says:

    Bayan olarak hemen söz sahibi olayım.Hayatım boyunca çeşit çeşit ayakkabım olmadı. Bir yazlık, bir kışlık olarak kullanmışımdır hep.Tabi iş hayatına girince bir kaç çift daha eklemek zorunda kaldık fakat bana saçma geliyor bu kadar para verip çeşit çeşit ayakkabı almak.Kaliteli ve sağlam olması aynı zamanda rahat olması en önemli etken benim için. Şu an kullandığım ayakkabılar şu şekilde ;

    * 3 senelik adidas spor ayakkabım; dışarda spor yaparken genelde giyiyorum.Çünkü günlük hayatta giyilebilecek hali kalmadı artık.
    *Bu sene içerisinde aldığım günlük giyebileceğim bir spor ayakabım var.
    *Bir tane yazlık ayakkabım var.Sandalet diyelim.
    *Bir tane de kış mevsiminde giydiğim botum var.
    *Ve son olarak çok gerekmedikçe giymediğim, ayakkabılıkta öylece duran topuklu ayakkabım.

    dets it bro.

  2. benim yırtık bir halısaha ayakkabım var yırtık olduğu için sandalet olarakda kullanabiliyorum. aynı zamanda balık tutarken muazzam bir uğuru olduğuna innanıyorum. aynı zamanda bebek mezarı olarak ideal.

  3. Öncelikle yazı fotoğrafının oldukça şükela olduğunu belirtmeliyim :P

    Efendim, erkeklerle kıyaslama konusuna girersek kadınların en hastalıklı bağımlılıkları sıralamasına ilk üçten girebilecek bir konuyu irdelemişsiniz.

    Ayakkabı konusunda ben özellikle çok uyuzumdur. (Sevdiceğim bilir :p) Kramponum var, klasik düğün ayakkabım var, bir tane botum var ve yırtık bir spor ayakkabım var. Ablam bir tane daha ayakkabı almış bana ama sevmedim :p Neyse.

    Kadın organizmasının tabi daha bir çok bağımlılığı ve icraat anında kendini kaybettiği durumlar var. Kıyafetler, makyaj malzemeleri, ÇANTALAR, falan filan işte. Nutkum tutuldu :P Bunlarla ilgili irdelemelerinizi bekleriz artık :P

  4. * duygu * says:

    pelinçiğiim yazını okurken önce dedim ki yok o kadar değiliz ama sonra düşündüm de alış-verişe gittiğim zaman ayakkabı, bot, çizme, babet vs. ihtiyacım olmasa da ya da bunlardan herhangi birini almaya gitmemiş olsam bile ayakkabı mağazalarının önünde cama yapışır şekilde bakıyorum o güzel şeylere sonra da dayanamayıp içeri dalıyorum vee itiraf ediyoruum ben de ayakkabılarııı seviyoruumm. . .

  5. Darkohl says:

    Siz o kadın organizması! dediğiniz şeye, giyinince süslenince takınca takıştırınca kurban oluyorsunuz ama.

  6. The Dude says:

    kadinlarin fazlaca ayakkabi duskunu olmasi erkeklerin primordiyal donemden kalma ayak fetisi acigini exploit etmeleri amaclidir (bir de karmasik varliklar olmalarindan kaynakli)! utanmadan iddia ediyorum...illa ki belirgin olacam diyosaniz, latex cizmeler yaninizdaki tum disileri elimine edecektir (boy >1,60 olmali maalesef, bu bir prerequisite)...ayrica kapali mekanlarda -mumkunse- ciplak ayakla gezmeniz tum erkek maymunlarin hormonal dengelerinde bir degisme olusturacaktir...eheheheh

  7. hem ayakkabıyı kullanarak feminizm estirmiş ablalar :) hem biz onu yaptığımızda ölüyorsunuz bize denilip suç,kadının her konudan erkek karşıtı fikirler yaratabilme becerisiyle kendilerine rakip gördükleri erkeklerin üzerlerine ustaca atılmıştır.Bizim siz onu yaptığınızda size ölme duygumuz olmasa siz o ayakkabıları giyermiydiniz hanımlar soruyorum size!? sonuç olarak iki taraflı istek,arada kaynayan bir aykkabı dasf

  8. Darkohl says:

    Ben, kişilerin giydikleri ayakkabıların onların kişiliklerini yansıttığına yürekten inanınıyorum, dolayısıyla, benim için bir kişilerin ayakkabı tarz tercihi önemli.
    Mevzuyu, ayakkabıyı alamayan da var kısmına getirmeyin sakın açarım ağzımı yumarım gözümü. Çok pis sidik yarıştırırım.
    Erkekler olmasaydı biz çarıkla bile dolaşmazdık lan Önderciğim.

Bu gadget'ta bir hata oluştu