Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Memleketimden İnsan Manzaraları...

Efendim selamlar! Nasılsınız?! Umarım şağhanesinizdir, öyle olmanızı umuyorum adeta...

Yolda gördüğüm birkaç ilginç enstantaneyi yazmak istedim nedensizce, çünkü ben kişneyerekten güldüm bu saçma diyaloğumsu muhabbetlere. Neyse işte, memlekette durum böyle;

* Yolda yürüyorumdur, Aksaray - Havaalanı metrosundan çıkmışımdır ve Zeytinburnu - Kabataş metrosuna gideceğimdir. Bu sırada elimdeki kocaman çantanın ağırlığından bir yana çökmüşümdür ve aynı zamanda sevdiceğim ile konuşmaktayımdır.

Etraf kalabalıktır. Önümden güzel olduğunu sandığım bir kız yürümektedir. Kız, iki gencin arasından geçer ve dönüp anlayamadığım bir şeyler söyler ve yürümesine devam eder. Laf attıklarından dolayı kızın dönüp küfrettiğini tahmin ettiğim gençler ani bir dönüşle kızın arkasından bakarlar ve "Ananı sikerim senin he, amcık!" diye özetlerler durumu. Çevrenin şaşkın bakışlarına aldırmaksızın tüm insanlık yoluna devam eder.

* Bakkaldayımdır. Ekmek almış, paramın üzerini bekliyorumdur. Dışarıdan aşırı desibelli sesler duyulmaktadır. Mahallemizde böyle şeylere alışık olmadığımız için bakkal para muhabbetini bırakıp seslere yoğunlaşmıştır. Para üstümü beklemekteyimdir. Derken sesin sahibi amca görünür. Tükürükler çıkmıştır ağzından, alt dudağına yapışmıştır. "Anasını sikicem bunların! Orospu çocukları bunlar" der ve bize dönüp durumu izah etmek için aynı küfürleri tekrarlar. O sırada amca, kendisinin orospu çocuğu olduğunu iddia ettikleri kişileri görür ve o tarafa doğru koşmaya başlar küfürlerine devam ederek. Olayın rutinine alışmış bakkal abimiz paramın üstünü verir, bakkaldan çıkarım ve evimin yolunu tutmak üzere bakkalın yanındaki sokağa girerim. Amcanın orospu çocuğu olduklarını iddia ettiği iki genç çocuk orada amcayı gözlemektedir. Gelebilecek herhangi bir tehlikeye karşı tabanlar yağlanmış, köşeden çıkması muhtemel amca korkusuyla tetikte beklemektedirler. Arkada duran ve aynı zamanda amca tarafından orospu çocuğu olduğu iddia edilen genç "ben bu adamı vurucam, vurmazsam orospu çocuğuyum" der. Amcanın aslında haklı olabileceğini çocuğun kendi ağzından da duymanın vermiş olduğu tatmin edicilikle sırıtırım ve almış olduğum ekmeğin köşesini kopartırım.

* Otobüsteyimdir. Çok sıkışıktır ve elimdeki kocaman çanta bana tarifi zor acılar vermektedir. 8-9 kişilik yabani insan topluluğunun kendileri tarafından sıkıştırılıyor ve çocukları tarafından kafam sikiliyordur. Rahatsızımdır. Rahatsız bakışlarım etrafı dolaşırken yanında dikildiğim liseli çocuğun telefonuna kayar gözüm. Liseli çocuk kız arkadaşına mesaj yazmaktadır. "Ben sana erkeklerle yakınlaşma diyorum sen gidip erkeklerle soru çözüyorsun bide yemin ediyosun ya senin yeminin böylemi aşkım by" yazıp yollar. O an ne sağa sola saldırıp salyalar saçan çocuk kalmıştır, ne çantamın ağırlığı. Gülmüşümdür için için. Liseli çocuğun saçlarını okşayasim bile gelmiştir ama yapmamışımdır.

photograph by
alisonbrady

POSTED BY (Süper)Cem
POSTED IN
DISCUSSION 2 Comments

2 Responses to : Memleketimden İnsan Manzaraları...

  1. Darkohl says:

    Küfür edenler küfür edenler gibi olsun.

  2. ben yanındaki sevgilisine arkalarında gelen hatunu kastederek "açıl da ablamız geçsin" dediğine şahit oldum bir cengaver gencimizin.

    belki kötü niyetle söylemedi ama ablanın bir dönüp bakışı vardı ki bizim hacıya, dedim çıkaracak heralde çantadan biber gazını.

Bu gadget'ta bir hata oluştu