Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Hastanın Şarkısı : Saska - Süyemen Tez Ayt

Sevgili Hastalıklı Dünya okurları;
(bayılıyorum bu girişlere)

Geç kalınmışlık artık yavaş yavaş bünyemize yapışmaya başladı. Hepimiz ayrı bir tembellik örtüsü altında yatmaya başladık. Sevdiceğim ve ben bir o yana bir bu yana savruup duruyoruz. Özkoşcuğum desen, o şehir senin bu şehir benim hayatını kurtarma telaşı içerisinde. Charmerian dostumuz Önderciğimiz ise küçük bir kaza geçirerek ayağını önce burkarak daha sonra da kırmak suretiyle sakatlamış bulunmaktadır.

Velhasıl kelam hastaların şarkıları da hastalık yazılar da, takip edilecek bazı mevzular da ertelenmiş ve öylece kalakalmıştır.

İşte böyle zamanlarda denk geldiğinde hemen telafi çalışmalarına girişiyoruz ara ara. Bunlardan bir tanesi için kolları sıvıyorum şimdi. Özkan tatil hayalleri kurmaya başlayadursun ben de size bahar kadar, tatil mutluluğu kadar eğlenceli bir şarkıyı takdim edeyim.

Hayatımın kadını, çocukluğumdan beri yaşamıma tatlılıklar katan hatun; hikayesi olan adıyla Dodo, kafa kağıdı ismiyle Özlem şarkıyla tanışmamı sağlayan. Vidyoyu pek sevimli buldum, ayrıca şarkının tınısıyla ve tarzıyla da gerçekten eğlenceli bir durum çıkıyor karşımıza.

Saska, Deneysel Orta Asya müziği yapıyormuş. Sokkur Saska albümünün 7. parçası Süyemen Tez Ayt (Seviyorum Çabuk Seç) bu haftalık yazılarımızın arasında kulaklarımızın arasında dolanıp duracak. Yorum yapanlar kah Replikas kah Gevende tadı bıraktığını söylüyorlar. Tarz ve yapısal olarak pek fazla bu gibi grupları dinleme fırsatım olmuyor dolayısıyla bilmiyorum tabii. Geri kalan tadlar ise sizi ilgilendiriyor. Afiyetle dinleyiniz efendim.

Vidyonun ilk 20 saniyesi gayet sessiz, şaşırıpta ses ayarlarıyla oynayıp kendinizi iyive şaşırtmayın.



Çavuşça
kel kel dese kelmes kelme dese keler
anam kiyim tikti atam dombra şaldı
süyemen süyemen süyemen tez ayt
ingil mingil ayaklı seksen sekiz tayakli
anam kiyim tikti atam dombra şaldı
süyemen süyemen süyemen tez ayt
bolsa kündiz boladı bolmasa tün boladı
anam kiyim tikti atam dombra şaldı
süyemen süyemen süyemen tez ayt


Türkçe
gel derim gelmez gelme derim gelir
annem elbise dikti babam dombra çaldı
seviyorum seviyorum seviyorum çabuk seç
tıngır mıngır ayaklı seksen sekiz toynaklı
annem elbise dikti babam dombra çaldı
seviyorum seviyorum seviyorum çabuk seç
olsa gündüz olur olmazsa gece olur
annem elbise dikti babam dombra çaldı
seviyorum seviyorum seviyorum çabuk seç




*kusura bakmayın ama şarkının kendisini bulamıyorum dolayısıyla alternatif olarak albüme adını veren(bu öbeğe de bayılırım "albüme adını veren parça")parçanın tınılarını dinliyoruz. Eğer sahip olan biri varsa ve bizimle paylaşmak isterse övünç duyacağım. Lütfen paylaşmasını öğrenin.

POSTED BY Darkohl
DISCUSSION 0 Comments

National Geographic POD