Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Ne Kadar Polis, O Kadar Vukuat

Efendim selamlar!

Bu sene sizlere 1 mayıstan seslendik. Taksimdeydik.

Yıllarca korktular, ürktüler, engellemek için herşeylerini ortaya koydular. Sahnedeki sendika ağalarının böbürlenmelerinden ziyade, arka sokaklarda savaşarak kazanıldı 1 mayıs ve Taksim meydanı.

Korktular ama avuçlarını yaladılar.

Olay çıkmadı.

Çünkü ortalıkta ne devlet vardı, ne onun polisi.

Eğlenildi, zıplandı, hoplandı, HİÇ BİR OLAY ÇIKMADI.

Bunca yıldır bize bu hakkı çok görenlere; bizlere barbar gözüyle bakanlara; bizleri 77'de katledip, 30 küsür yıldır en ücra köşelere itenlere; bizleri her fırsatta öcü gibi gösterenlere 70 milyon önünde KAPAK oldu.

Alnımızın akıyla, bileğimizin gücüyle Taksimdeydik.

Güldük, eğlendik. Çünkü 1 mayısın Taksim'de olmasında zerre kadar katkısı olmayan sendika ağalarının kortej yerleştirme çabaları gülünmeyecek gibi değildi.

Neyse. Bunlara değiniriz gelecek zamanlarda. Ama şunu gördük; etrafta ne kadar az polis varsa, o kadar az vukuat oluyor.

Kırmızı ışıkta geçen polis, emniyet şeridini ihlal eden polis, sorgusuz sualsiz yol ortasında "insan" infaz eden yine polis. Bu ülkenin kanun koruyucularının, bu kadar çok kanunsuzluğu olmasının ardında yatıyor "az polisli bir 1 Mayısın olaysız geçmesinin ardındaki gerçek"...

Bırakın bu işleri.

POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 4 Comments

4 Responses to : Ne Kadar Polis, O Kadar Vukuat

  1. mgntwmn says:

    ampul oya susamış, demiş polise "sen dur, bir horon tepsinler". kimse başarı diye üstüne alınmasın.

  2. biz AKP'ninde orda olmasını isterdik! gözlerimiz aramadı değil.

    bir AKP vardı ama açılımı Anarşizmle Kurtuluş Partisi idi,

    Şaka bir yana tabi :)

    Sanırım hala empati taraf olmanın önene geçemiyor. durun bizde işçiyiz yahu diye sorarlardı kendilerine yoksa.

    Ülkenin büyük çoğunluğu işsizken, fakirken, işçi iken meydanda hiç işçi olmamış ama gelecekte başlarına gelecekten haberdar genç üni öğrencilerinin Senin benim gibi işçi, emekçi insanlarında adına orada bulunup bu günü kutlaması yinede takdir edilecek bir konudur.

  3. mgntwmn says:

    O enflasyon oranının düşük çıkmasına neden olan süpürge çöpünün tohumunda,
    O istiklal'deki ağaçları kesen testerenin bir dişinde,
    O "metroçükle ayda bilmem kaç kişiyi taşıyoruz" demek için iptal edilen bir vapur seferinde,
    O içtikçe şenlenen bir babanın, kızının "ben 1 mayıs'a gidiyorum" dediğinde rakısından bir yudum alıp "gitme kızım" deyip uzaklara dalan mavi bakışındadır.

    Biz O'nu her yerde görüyoruz.
    Biz O'nu her zaman anıyoruz.

  4. offf yarıldım çok iyi olmuş :)

    " O içtikçe şenlenen bir babanın, kızının "ben 1 mayıs'a gidiyorum" dediğinde rakısından bir yudum alıp "gitme kızım" deyip uzaklara dalan mavi bakışındadır. "

    baba işte budur ya ahdashdhasdh

National Geographic POD