Say No to Fur!

Say No to Fur!
Fur is for animals.

Avcı-Toplayıcı Yaşam Formu...

Hocam, tamam, o kadar kazandırmayabilir ama yine de dilencilikten çok daha iyi olduğunu düşündüğüm için "avcı-toplayıcı" bir yaşamı sizlere önerebilirim!

Malum, yıllar önce Yatarak Para Kazanmanın Yolları'nı aramıştık ve bi sike yaramayan sikko sonuçlara ulaşıp, kendimizi yine kapitalist bir patronun kucağında buluvermiştik. Bu uğurda kafa patlatmaya ve saçlarımı ağartmaya devam ediyorum sevgili okuyucu!

Gelişen kapitalist düzenle birlikte dilencilerde gelişti. Önceden bakkalların zaman geçtikten sonra market olması gibi, dilenciler de artık işi büyüttüler ve "Allah rızası için"in yanında artık mendil falan da satıyorlar. Ama o eski bakkalların hala hesap defterlerini yok edememeleri gibi; onlar da mendilleri önlerine koysalar dahi "Allah razı olsun"cu tavırlarından zerre taviz vermiyorlar. Olaya sadece renk katıyor o selpak paketleri.

Neyse. Bu konuya döneceğiz. Avcı-Toplayıcı olarak yaşamak demek, doğaya dönmek, dağlarda kırlarda kurbağa-tavşan falan avlayıp, hayatını öyle idame etmek anlamına gelmiyor elbette. Yani bu saatte kimse size Homo-Sapiens'in ilk haline dönün demiyor. Ben, bizzat kendim, sizler için düşündüm ve avcı-toplayıcı toplumu çağımıza uydurdum ve bizahiti kendim test etmek suretiyle kullanılabilirliliğini onaylıyorum.

Çalışmayı sevmiyorsunuz, işe gitmek bir ölüm, programcılık falan öğrenip "bilgisayar başı obezi"olmak istemiyorsunuz ve sadece hayatımı idame ettirebilecek kadar kazanayım ve ömrüm gezmekle geçsin istiyorsunuz; değil mi? İşte aradığınız ilacın reçetesini yazıyorum!

Günümüzün kapitalist dünyasında iş hayatı insanlarını izliyor musunuz? Her biri bir yerden, bir yere deliler gibi koşturuyorlar, öğle yemeklerini ellerinde yiyorlar, o otobüsten inip, başka bir otobüse yetişmeye çalışıyorlar. Tamamiyle kaos içindeler ve dikkatsizlikleri had safhada. Ve biz avcı-toplayıcılar olarak bu dikkatsizliği lehimize çevirerek hayatımızı idame ettirmek için gerekli olan gelir kapısını aralayacak ve bol bol gezeceğiz.

Şimdi yapmamız gereken öncelikli olarak sağlam ayaklara sahip olmak. Sağlam ayaklara sahip olmadan avcı olabilirsiniz ama asla toplayıcı olamazsınız. Hem gezmek bu işin en birinci kuralı. Genel olarak insan kitlesinin yoğun olarak dolaştığı ve bu dolaşma esnasında para ile haşır neşir olduğu bölgelerde dolaşmalısınız. Bu iş için en ideal yer metrobüs durakları. Sinsice metrobüs durağına sokuluyorsunuz ve yerleri kesiyorsunuz. Oralarda bir yerlerde mutlaka sizin tarafınızdan bulunmayı bekleyen sevimli ve hayat kurtaran bir madeni para göreceksiniz! İşte hayatımızı Avcı-toplayıcı olarak idame ettirmemize yarayan sevimli madeni para! Gün içinde işe gitmeyecek ve yoğunluklu olarak kalabalık yerlerde gezerek çılgınca bozuk para toplayacağız ve hayatımızı idame ettireceğiz.

Bu işlem sürecinde biraz sinsi olmak gerekiyor; ki bu "avcı-toplayıcı"lık olayının avcı kısmını oluşturuyor. Avcı avını görür, hatasını yakalar ve affetmeden sonuca gider. Para düşürmüş bir adam sizin avınızdır, sessizce yaklaşır, öncelikle paranın üzerine basar, sonra ayakkabıyı bağlarmış gibi yapıp çaktırmadan parayı cebe cukkalarsınız.

İyi ve şanslı bir günde ortalama en az 1 lira toplamanız mümkün! Ki bu da hayatınızı idame ettirmek için gerekli olan kuru ekmeğe yetiyor! Daha ne istiyorsunuz ki?! Sanki çalışırken başka şey yermiş gibi..

Ben, sizin için denedim, tabi kendim çalışırken denedim, öyle akşamlara kadar dolaşmadım; ki dolaşsaydım şimdiye zaten zengin olduydum. Ve dün 20 kuruş, ondan önceki gün 10 kuruş ve ondan önceki günde 10 kuruş buldum. Yapmam gereken tek şey yere bakmaktı. Bu sayede ev bütçesine ayda ortalama 30 liralık bir katkıda bulunabilirim! sdmıofsd.

Harika bir ek iş. Bence hepiniz avcı-toplayıcı olmayın ama. O zaman bize para kalmaz ve bu hiç hoş değil.

Gelelim dilencilere. Dilenciler, daha öncede söylediğim gibi artık çağ atladılar ve işlerini büyütmeye başladılar. Daha önceleri sadece "Allah rızası için"lerle para kazanmaya çalışan dilenci kitlesi, artık ıslak-kuru mendil, çakı-çakmak-ayna-tarak-5metre don lastikli kombinasyonlarıyla meydanlarda boy gösteriyorlar. Avcı-toplayıcılar olarak en büyük rakibimiz bu dilenci insanlarıdır. Çünkü av muhteviyatında bulunan insancıklar, bi' ihtimal yere düşürebilecekleri paraları bu dilenci insanlarına verebiliyor ve biz, avcı-toplayıcıların pazar payı bu olaydan büyük bir sekteye uğruyor. Her selpak satıcısı görünümlü dilencinin önünden geçerken elimi daldırıp paralarını alasım geliyor, tutuyorum kendimi. Hedeflerim var, hayallerim var nihayetinde...

POSTED BY (Süper)Cem
DISCUSSION 1 Comment

One Response to : Avcı-Toplayıcı Yaşam Formu...

  1. Darkohl says:

    ulan sevdiceğim niye yaydın bu sırrımızı, hasta adam.
    babadan oğula geçen bu mesleğimi diğer gizli kahramanlarla paylaşmamalıydık..

National Geographic POD